معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی عنوان کرد:

نقش موثر مدیران مدارس در اجرای برنامه های فرهنگی و پرورشی

مراغه(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: مدیران مدارس نقش بسزایی در اجرای بهتر و تاثیر گذار برنامه های فرهنگی و پرورشی دارند.

کد مطلب: ۶۹۷۵۵۸
لینک کوتاه کپی شد

طاهر علمی در جلسه کمیته برنامه ریزی مدیریت آموزش و پرورش مراغه گفت : برقراری توازن بین اجرای برنامه های آموزشی و پرورشی سرلوحه وظایف مدیران مدارس است.
وی افزود: بایستی دیدگاه نظری و عملی مدیران مدارس علاوه بر توجه به برنامه های آموزشی به برنامه های پرورشی نیز سوق داده شود.
علمی در ادامه از عملکرد فعالیت های پرورشی مدارس غیر دولتی انتقاد کرد و افزود : با توجه به اینکه 12درصد دانش آموزان استان در مدارس غیر دولتی مشغول تحصیل هستند لذا انتظار می رود عوامل اجرایی این مدارس به برنامه ها و فعالیت های پرورشی تمرکز و توجه بیشتری نمایند.
وی با اشاره به تاثیر برنامه های فرهنگی و پرورشی اظهار کرد : اگر برنامه های تربیتی در مدارس مورد توجه بیشری قرار گیرد ، دانش آموزان گریبان گیر فرهنگ غرب نخواهند بود.
علمی در ادامه ابزار توسعه یک جامعه را مطالعه کتاب عنوان کرد و افزود : با توجه به درصد پایین مطالعه در بین دانش آموزان انتظار است برنامه ریزی لازم جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی انجام گیرد.
معاون میر کل و مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در این جلسه ، توجه به مکان آموزشی ،یادگیری ، انگیزش و خلاقیت را از رموز موفقیت آموزش و پرورش در عصر امروزه دانست و گفت: تاکید بر اثر بخشی برنامه های پرورشی از رویکرد های مهم این مجموعه به عنوان خط مشی به حساب می آید.
جلیل اسلامی افزود : در این رویکرد، آموزش و پرورش پاسخگوی پرورش خلاقیت ها ، اثر بخشی برنامه ها ، آسیب های اجتماعی ،حس تعهد و مسئولیت اجتماعی دانش آموزان است.
وی با اشاره به اینکه روش های سنتی پاسخگوی نسل جدید نیست ،اظهار کرد : یکی از ضروریات آموزش و پرورش توجه به سنجش دانش آموزان از لحاظ اخلاق اجتماعی ، امیدواری،انگیزش و مهارت های فردی می باشد.
اسلامی در ادامه به مشکلات حوزه پرورشی آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در ارزیابی برنامه های پرورشی سیستم بروکراسی دیگر جوابگو نیست وتاثیر و کارائی در بهبود این فعالیت ها نخواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار