مدیرکل آموزش و پرورش گلستان:

مدارس می‌توانند الگوی مناسبی برای اقتصاد مقاومتی باشند

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش گلستان وزارت آموزش و پرورش را با پوشش مستقیم ۱۳ میلیون نفر از نسل آینده و حضور حدود یک میلیون نفر فرهنگی به عنوان یکی از اصلی ترین گروه های کشور، خواند.

کد مطلب: ۶۹۶۱۳۷
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محمدرضا وطنی با توجه به ضرورت الگوسازی در بحث اقتصاد مقاومتی اظهارداشت: بی شک تحقق اقتصاد مقاومتی زمانی امکان پذیر خواهد شد که این موضوع به عنوان یک فرهنگ و اعتقاد در تمامی اقشار ملت ایران تسری پیدا نموده و تبدیل به یک اعتقاد درونی شود.
مدیر کل آموزش و پرورش گلستان خاطرنشان کرد: اجرای اقتصاد مقاومتی در جامعه نیاز مند بستر های فرهنگی مناسب است و در واقع بدون ایجاد این بستر ها نمی توان انتظار داشت این رویکرد در بین اقشار مختلف نهادینه شده و به مرحله اجرا درآید. پس از پذیرفتن نگاه فرهنگی به اقتصاد مقاومتی، باید به آموزش و پرورش به عنوان یکی از جایگاه های اصلی ترویج فرهنگ توجه ویژه کرد.
وی افزود: در بند های بیستم و بیست و یکم سیاست های اقتصاد مقاومتی بر تقویت فرهنگ جهادی در حوزه های اقتصادی و نیز گفتمان سازی مفاهیم اقتصاد مقاومتی تاکید شده است. در بند بیستم آمده است: «تقویت فرهنگ جهادی در ایجاد ارزش افزوده، تولید ثروت، بهره وری، کارآفرینی، سرمایه گذاری و اشتغال مولد...» و نیز در بند بیست و یکم بر گفتمان سازی در محیط های علمی، آموزشی و رسانه ای و تبدیل آن به گفتمان فراگیر و رایج ملی تاکید شده است.
وطنی در بخش دیگر سخنان خود اذعان داشت: در اجرای این دو اصل و با هدف فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی، طرح های مختلفی در مدارس استان گلستان به اجرا درآمده است که از آن جمله می توان به: (کشت گندم در دبستان مکتب النبی آزادشهر، سبزی کاری در مدرسه شهید کوهی نوده خاندوز، زعفران کاری و کشت گیاهان دارویی ، تولید انواع ترشیجات در هنرستان الغدیر آزادشهر، سبزی کاری در مدرسه سما علی آباد کتول، سبزی کاری در مدرسه عصمت نگین شهر و پرورش قارچ در مدارس و تولید نان صنعتی در هنرستان 17 شهریور بندرترکمن ، ...) اشاره کرد.
اجرای این اقدامات در تعدادی از مدارس هم الگوی مناسبی برای سایر آموزشگاه ها و هم آموزش عملی مفهوم اقتصاد مقاومتی برای دانش آموزان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار