رئیس ستاد نماز جمعه شیراز:

آموزش و پرورش پایگاه‌ تربیتی نوجوانان و جوانان است

شیراز (پانا) - رئیس ستاد نماز جمعه شیراز گفت: پایگاه‌های تربیتی جوانان و نوجوانان، آموزش پرورش وخانواده است و اگر این 2 با برنامه‌ریزی بتوانند تنوع در تحصیل دانش‌آموزان ایجاد کنند، جوانان را می‌توانند به درستی تربیت کنند.

کد مطلب: ۱۴۸۹۸۴۱
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش پایگاه‌ تربیتی نوجوانان و جوانان است

حمیدرضا گرامی در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه این نشست خبری در راستای بزرگداشت ۵ مرداد، سالروز تشکیل نماز جمعه در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است، افزود: نماز جمعه، یک فرمان الهی است و در وصف آن سوره «جمعه» نازل شد.

وی ادامه داد: با توجه به تاکیدی که خداوند در سوره جمعه دارد باید در نماز جمعه شرکت کنیم. هر چند در دوران‌ گذشته مورد کم‌مهری قرار گرفته بود اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بسیار‌ مورد استقبال قرار گرفت.

گرامی، نماز جمعه را یک پایگاه اجتماعی دانست و اظهار کرد: نماز جمعه، پایگاه مردمی است که به صورت هفتگی و مستمر در طول سال فعالیت دارد و حتی اگر بخواهیم به عنوان یک سمن هم به آن نگاه کنیم، پایدارترین، منسجم‌ترین، منظم‌ترین و ماندگارترین پایگاه اجتماعی می‌تواند نماز جمعه باشد.

وی اضافه کرد: جمعیت نماز جمعه در مناسبت‌ها و فصل‌های مختلف متفاوت است اما در شهر شیراز با توجه به جمعیت بیش از ۲ میلیون نفری آن، انتظار می‌رود جمعیت قابل ملاحظه‌تری در این فریضه حضور پیدا کنند.

گرامی گفت: برنامه‌های متعددی در نماز جمعه شیراز برگزار می‌شود که شامل فرهنگی، روابط عمومی، اجتماعی، امنیت، پشتیبانی و... است. در ستاد نماز جمعه شیراز بنا داریم نگرش‌های جدید و برنامه‌های متنوع‌تری با محوریت قشر‌ها و صنوف و سطوح مختلف با مبنای پایگاه مردمی بودن اجرا کنیم.

وی ادامه داد: از طرف دیگر در بحث ستاد نماز جمعه شیراز، نگرش‌ها و برنامه‌های متنوعی با مبنای پایگاه مردمی بودن برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

گرامی در خصوص اهمیت جذب نسل جدید همچون دهه هشتاد و نودی‌ها به برنامه‌های ارزشی و مذهبی تأکید کرد: در جهاد تبیین در حوزه تولید محتوا اگر مطالب ارائه‌شده به ذائقه جوانان خوش بیاید، قاعدتاً شاهد حضور آنان در این برنامه‌ها خواهیم بود.

وی ادامه داد: برنامه‌های ستاد نماز جمعه باید مناسب قشر‌های مختلف جوان نوجوان در نظر گرفته شود تا بتوانیم قشر نوجوان و جوان را از نزدیک در نماز جمعه داشته باشیم و جوانان بتوانند از جنبه‌های مختلف، رسالت نماز جمعه را درک کنند. چرا که امام جمعه در نماز جمعه از جنبه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی مطرح می‌کنند و این باعث می‌شود نوجوانان و جوانان بتوانند از فضیلت نماز جمعه بهره‌مند شوند.

گرامی با بیان اینکه پایگاه‌های تربیتی جوانان و نوجوانان، آموزش پرورش وخانواده است، ادامه داد: خانواده و آموزش و پرورش اگر بتوانند برنامه‌ریزی کنند و تنوع در تحصیل دانش‌آموزان ایجاد کنند جوانان را می‌توانند به درستی تربیت کنند.

خبرنگار : فاطمه نیکوکار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار