با شعار حصول اطمینان از مصونیت و آمادگی کشور:

مانور پدافند غیرعامل در مدارس استان کردستان برگزار شد

همزمان با پنجمین روز از هفته پدافند غیر عامل، رزمایش پدافند غیر عامل با شرکت دانش آموزان در مدارس استان کردستان برگزار شد.

کد مطلب: ۶۷۹۵۲۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا کردستان، رزمایش پدافند غیر عامل با شعار حصول اطمینان از مصونیت و آمادگی کشور در مدارس استان اجراء و مراسم نمادین این رزمایش با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان، جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان، مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری، تنی چند از مسئولین استانی و دانش آموزان و فرهنگیان در هنرستان شهید نصری ناحیه یک سنندج برگزار شد.

در این مراسم قربانی مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه هر ساله ششم لغایت 12 آبان ماه با عنوان هفته پدافند غیر عامل نام گذاری شده است؛ گفت: همه آحاد مردم و به ویژه دانش آموزان باید با اهمیت موضوع پدافند غیرعامل آشنا شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش با بیان اینکه در آموزه های دینی و سخنان بزرگان نیز همواره بر دفاع از میهن تاکید شده است؛ گفت: پدافند غیر عامل آمادگی لازم دانش آموزان را در مقابله با خطرات و تهدیدات فراهم می کند.

در ادامه رضایی مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری کردستان نیز با طرح چند سوال از دانش آموزان، میزان اهمیت موضوع پدافند غیر عامل را برای آنان تشریح کرد و گفت: در کشورهایی چون آمریکا، انگلیس، روسیه و پاکستان بهترین ساختار دفاعی و پدافند غیر عامل را برای خود فراهم کرده اند.

وی با بیان اینکه بازدارندگی و به حداقل رساندن آسیب ها، هدف اصلی برگزاری این رزمایش می باشد؛ گفت: مقوله جدی و مؤلفه جدید در ادبیات دفاعی کشورها، شکل گیری ساختار پدافند غیر عامل در آن کشور می باشد.

رضایی منابع و دارایی، تهدیدات و میزان توانایی در مقابل تهدیدات و مصون سازی منابع را سه ضلع پدافند غیر عامل عنوان کرد و گفت: باید شیوه های مقابله با انواع تهدیدات به روز باشد که توانایی مقابله با تهدید دشمن را داشته باشد.

وی با بیان اینکه معمولا تهدید به 2 دسته تقسیم می شود، تهدیدات طبیعی و غیر طبیعی یا انسان ساخت؛ گفت: در تهدید طبیعی منشا و ماهیت آن طبیعت و یک مفهوم ثابت است و انسان هیچ نقشی در آن ندارد؛ مثل زلزله .

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری کردستان افزود: نوع دیگر تهدید غیر طبیعی یا انسان ساخت می باشد یعنی منشا آن انسان است و این نوع تهدید سیال و دائم در حال تغییر می باشد و شیوه های مقابله با آن نیز باید هر روز جدید تر شود.

وی در پایان گفت: تهدید حوزه پدافند غیر عامل به بخش های سایبری، زیستی، کالبدی و مردم محور تقسیم می شود که باید شیوه های مقابله با انواع مختلف تهدید را فراگرفت تا میزان آسیب ها به حداقل برسد.

در ادامه مراسم دانش آموزان با نحوه پناه گیری آشنا شدند و رزمایش با مشارکت هلال احمر، نیروهای انتظامی، آتش نشانی و سایر دستگاههای خدمت رسان با اجرای دانش آموزان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار