مسیب زاده بیان کرد؛

استفاده از ظرفیت دارالقرآن ها برای اجرای طرح ملی تلاوت

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش اظهارکرد: وجود ۷۵۰ دارالقرآن در کشور به عنوان قلب قرآنی آموزش و پرورش ظرفیت اجرای طرح ملی تلاوت را فراهم ساخته و هم اکنون ۲۲ استان داوطلب اجرای آزمایشی این طرح هستند.

کد مطلب: ۶۷۹۲۲۰
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش پانا، محمدرضا مسیب‌زاده در نشست هم‌اندیشی طرح ملی تلاوت مراکز دارالقرآن‌ها که در تالار بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: کار در حوزه قرآن، عترت و نماز یک عزم جدی با اقدامی جهادگونه را می‌طلبد که هم‌افزایی و مشارکت همه سازمان‌ها و نهادهای مرتبط در این راستا همان مصداق «یدالله فوق ایدیهم» است.
وی ادامه داد: در آموزش و پرورش به دنبال تخصصی شدن امر قرآن نیستیم بلکه هدف اصلی در این سازمان عمومی شدن فعالیت‌های قرآنی در بین دانش‌آموزان است که برای این عمومی‌سازی نیازمند الگو هستیم.
هدف آموزش و پرورش عمومی‌سازی قرآن است نه نخبه‌پروری
مسیب زاده با بیان اینکه حدود هشت سال از برگزاری طرح ملی تلاوت می‌گذرد، افزود: این طرح برای اجرا شدن در سطح مدارس از قوام کافی برخوردار است و از آنجا که به دنبال نخبه‌پروری نیستیم، دانش‌آموز تا هر سطح از طرح پیش رود به همان هدف عمومی رسیده‌ایم.
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تلاش آموزش و پرورش برای عمومی شدن فرهنگ قرآنی است، بیان کرد: در زمینه تبلیغات برای عمومی‌شدن فرهنگ قرآنی بسیار ضعف داریم که اجرای طرح ملی تلاوت زمینه برای حضور در رسانه را فراهم می‌کند.
استفاده از ظرفیت دارالقرآن‎‌ها برای اجرای طرح ملی تلاوت
وی اظهار کرد: وجود ۷۵۰ دارالقرآن در کشور به عنوان قلب قرآنی آموزش و پرورش ظرفیت اجرای طرح ملی تلاوت را فراهم ساخته و هم اکنون ۲۲ استان داوطلب اجرای آزمایشی این طرح هستند.
مسیب‌زاده گفت: با توجه به ضعف قرائت قرآن در برخی از استان‌ها امید است با اجرای طرح ملی تلاوت در سال‌های آتی استان‌های مجری طرح حرفی برای گفتن داشته باشند و شاهد رشد این استان‌ها در زمینه قرائت باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار