امام جمعه اردبیل:

طرح تحول سلامت رضایت بخش است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: طرح تحول سلامت که در دولت تدبیر و امید اجرا شد رضایت عمومی مردم را به خود جلب کرد.

کد مطلب: ۶۶۰۲۳۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل،آیت الله سید حسن عاملی در آئین افتتاح مرکز بهداشتی و درمانی شام اسبی اردبیل افزود: با اجرای طرح تحول سلامت پرداختی ها از جیب مردم به حداقل رسیده در حالی که در گذشته میزان پرداختی مردم برای درمان غیر قابل تحمل بود .
وی گفت: همچنین دولت در تامین سلامت مردم اقدامات خوبی را در کشور انجام داده طوری که کشور ما تبدیل به قطب پزشکی شده است .
امام جمعه اردبیل تحریم های آمریکا در عرصه های علمی ، پزشکی و هسته ای را یادآور شد و افزود: این تحریم ها صرفا با هدف به انزوا کشاندن ایران و جلوگیری از پیشرفت های علمی صورت گرفته بود که خوشبختانه به رغم این تحریم ها شاهد پیشرفت روزافزون در کشور هستیم .
عاملی بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت های علمی و پزشکی در کشور چشمگیر است و هنوز یادمان نرفته که پزشکان هندی و بنگلادشی در کشور ما طبابت می کردند .
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی - درمانی استان اردبیل نیزدر این آئین گفت: در هفته دولت چهار مرکز بهداشتی در شهرستان اردبیل به مساحت 2 هزار و 840 مترمربع زیر بنا با 30 میلیارد ریال اعتبار افتتاح شد و این مراکز خدمات پزشکی را به 16هزار خانوار روستایی ارائه می دهند .
قدرت اخوان اکبری افزود: عملیات اجرایی مرکز بهداشتی درمانی شام اسبی هم که امروز شاهد افتتاح آن هستیم در مساحت 690 متر مربع از سال 95 شروع شد و برای اجرای آن هفت میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است .
وی با بیان اینکه زمین این مرکز توسط آقای لطفی اهدا شده گفت: این مرکز خدمات پزشکی و درمانی را به پنج هزار و 200 نفر ارائه می دهد .
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی - درمانی استان اضافه کرد: این مرکز مجهز به داروخانه و آزمایشگاه است که آماده ارائه خدمات پزشکی ،مامایی و دندانپزشکی به مردم می باشد .
اخوان اکبری در خصوص تجهیز آزمایشگاه مرکز بهداشت شام اسبی افزود: نمونه گیری ها در این مرکز انجام می گیرد و از مراجعه مکرر ساکنان روستای شام اسبی به اردبیل برای درمان جلوگیری می کند .
گفتنی است:در هفته دولت 317 طرح اقتصادی ، عمران روستایی ، فرهنگی و اجتماعی ، درمانی و بهداشتی و عمران شهری با 2 هزار و 510 میلیارد ریال اعتبار در شهرستان اردبیل به بهره برداری رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار