استاندار یزد:

ثبت جهانی بافت تاریخی یزد یکی از دستاوردهای بزرگ در تاریخ است

نشست خبری به مناسبت جهانی شدن یزد 22تیرماه در محل استانداری با حضور سیدمحمد میرمحمدی استاندار یزد، فاطمه دانش یزدی رییس اداره میراث فرهنگی استان و دیگر مسئولان برگزار شد.

کد مطلب: ۶۴۲۲۷۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانای یزد میرمحمدی در نشست خبری که به مناسبت جهانی شدن یزد برگزار شد با توجه به نقش رسانه ها در جذب مشارکت های عمومی در راستای توسعه بیش از بیش کشور در حوزه های مختلف گفت ثبت جهانی بافت تاریخی یزد یکی از دستاوردهای بزرگ در تاریخ است.

میرمحمدی با اشاره به ظرفیت های گردشگری استان گفت: ثبت جهانی بیش از بیش ابنیه های تاریخی و ارزش های فرهنگی و تاریخی استان یزد را به جهان معرفی کرده است و امروزه همه ما موظفیم با هوشیاری و درایت به وظایفی که در قبال این میراث فرهنگی، تاریخی، اجتماعی و هنری داریم عمل کنیم.

وی بیان کرد: خوشبختانه بین مسئولان و مدیران اجرایی استان در حوزه های مختلف صمیمیت و همکاری مطلوبی حاکم است.

استاندار یزد خاطرنشان کرد بافت تاریخی یزد ششمین بافت تاریخی جهان است که به ثبت جهانی رسیده است.

میرمحمدی با اشاره به روند انجام کار ثبت جهانی بافت تاریخی یزد از سال 84 تاکنون عنوان کرد: درسال 84 برنامه ثبت ملی بافت تاریخی یزد به انجام رسید اما آن زمان شرایط برای فراهم کردن مقدمات ثبت جهانی این بافت وجود نداشت.

وی در ادامه با بیان اینکه پرونده بافت تاریخی شهر یزد در بهمن 94 تکمیل و از طریق سازمان میراث فرهنگی به یونسکو ارسال شده است افزود 9کمیته بررسی در این خصوص تشکیل شد و بافت تاریخی یزد توسط نمایندگان یونسکو مورد برسی حضوری قرار گرفت.

استاندار یزد درآخر افزود با اینکه جهانی شدن یزد مسیر دستیابی به فواید متعددی را هموار کرده تعهد و مسئولیت نگهداری از بافت تاریخی را نیز بیشتر کرده است.

/خبرنگار: مهتاب سرداری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار