آماده سازی 140 پایگاه اوقات فراغت دانش آموزی خراسان جنوبی در تابستان

مدیرکل آموزش وپرورش خراسان جنوبی گفت: تابستان امسال تعداد 140 پایگاه به منظور غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان دختر و پسر خراسان جنوبی در دوره های مختلف تحصیلی در نظر گرفته شده است.

کد مطلب: ۶۳۷۶۸۵
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، عباس لامعی در نشست مشترک شورای معاونین اداره کل با مدیران آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان، اظهار کرد: 22کانون فرهنگی و تربیتی ،15مرکز دارالقرآن،12پژوهشسرای دانش آموزی، 45سالن ورزشی، 9 اردوگاه فرهنگی ،تربیتی و برخی از مدارس هسته های مرکزی و اصلی پایگاه های اوقات فراغت آموزش و پرورش را در استان تشکیل می دهند.
وی، با بیان این که امکان افزایش این تعداد پایگاه وجود دارد، تصریح کرد: فعالیت پایگاه های غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان استان از امروز به طور رسمی آغاز شد.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که کلاس های غنی سازی حد اقل 16 جلسه است، خاطر نشان کرد: این کلاس ها در قالب فعالیت ها و برنامه های فرهنگی، هنری، علمی، قرآنی، ورزشی و دررشته های مختلف ، بهداشت و کمکهای اولیه، مهارت آموزی برگزار می شود.
وی ، رویکرد آموزش پرورش استان در پایگاه های اوقات فراغت را رویکرد تعامل همیاری و همکاری دانست و ادامه داد: موازی کاری دستگاه ها و تشکیل کلاس های اوقات فراغت در فضاهای نامناسب نه تنها بازدهی لازم را ندارد بلکه زمینه ساز عدم استقبال دانش آموزان از این کلاس ها می شود.
دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، بر ضرورت هماهنگی و همسویی نهادها و موسسات برای برگزاری کلاس های غنی سازی اوقات فراغت تاکید کرد و ابراز داشت: امسال در مجموع ۱۴۰ پایگاه اوقات فراغت در سطح استان پیش بینی شده که در صورت استقبال دانش آموزان امکان افزایش آن نیز وجود دارد.
وی، از برگزاری اردوهایی نظیر بنیاد علوی، انوار مرزی، شوراهای برتر دانش آموزی ، زیارت اولی های حرم علی بن موسی الرضا(ع)، همیار گردشگر و برگزاری مسابقات فرهنگی هنری ، مسابقات نماز ،عترت و قرآن به عنوان دیگر برنامه های آموزش و پروش استان برای پر کردن اوقات فرافت دانش آموزان یاد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار