​عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد:

​لزوم برگزاری امتحان مجدد به شرط اثبات فروش سوالات امتحانی

​عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: برای مساله فروش سوالات امتحانی وزارت آموزش و پرورش باید پاسخگو باشد و در صورت اثبات این قضیه امتحان مجدد برگزار شود.

کد مطلب: ۶۳۴۷۱۷
لینک کوتاه کپی شد

فرهاد فلاحتی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا در مورد پیگیری های مجلس برای مساله لو رفتن سوالات امتحانی عنوان کرد: این موضوع به محض مطرح شدن در کمیسیون آموزش پیگیری شده و در اولین جلسه بعد از تعطیلات مجلس نگاه جدی تری به آن داریم.

وی ادامه داد: گمان زنی لو رفتن سوالات امتحانی و مشخص شدن این وضعیت، مساله با اهمیتی است که باید عاملان این کار شناسایی و مورد برخورد جدی قرار بگیرند تا از تضییع حقوق دانش آموزان جلوگیری کنیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به این پرسش که "وجود مستنداتی برای این موضوع نشان از محرز شدن این مشکل است؟" گفت: این مساله در فضای رسانه ای مطرح شده اما باید در کمیسیون آموزش بررسی های بیشتری روی آن انجام شود.

فلاحتی افزود: در این بررسی ها باید عمدی یا سهوی بودن مساله، عاملان این کار و هدف از آن به طور روشن مشخص شود همچنین اگر درآمدی نامشروع از این طریق ایجاد شده باید با برخورد جدی آن را پیگیری کرد.

وی اظهار کرد: اگر مساله لو رفتن سوالات امتحانی به طور کامل اثبات شود باید وزیر آموزش و پرورش به طور جدی با این قضیه باید برخورد کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مورد ضریب امنیت امتحانات تاکنون بیان کرد: طی چند سال اخیر نقص جدی در این زمینه وجود نداشته و اعتراضاتی مبنی بر سخت بودن سوالات مطرح بوده اما امسال این گمانه زنی ها برای برای لو رفتن مساله جدی است که نیاز به وقت کافی برای بررسی ابعاد موضوع دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار