کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی در گفت و گو با پانا:

قصه گویی تاثیری عمیق بر روان و شخصیت کودک می گذارد

کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی گفت: کودکان شیفته ی قصه گویی هستند و قصه ، تاثیری عمیق بر روان و شخصیت کودک می گذارد.

کد مطلب: ۵۶۷۰۳۶
لینک کوتاه کپی شد

بهروز محمدی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پانا اظهار داشت: کودکان شیفته ی قصه و قصه گویی هستند و قصه تاثیری عمیق بر روان ،زبان ،‌رفتار و شخصیت کودک می گذارد.

وی افزود: قصه ها،‌ کودک را با واژگان، اصطلاحات ،‌ نام ها، ضرب المثل ها و ... آشنا می سازند و از این راه ،‌ علاوه بر ایفای نقش مهم و جدی در زبان آموزی،‌ فرصت خوبی برای اصلاح لغزش ها و اشکالات زبانی ایجاد می کنند.

کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی گفت:هم چنین قصه با انتقال مفاهیم به روش غیرمستقیم، نه تنها باعث جذب بهتر و سریع تر مفاهیم به ذهن و زبان کودک می شود بلکه فهم آن ها را عینی تر و ساده تر می سازد که به همین دلیل، قصه گویی از جدی ترین و بنیادی ترین روش های انتقال مفاهیم به دنیای مخاطبان و به ویژه کودکان به شمار می آید.

محمدی با اشاره به اینکه در بسیاری از قصه ها، عناصر تخیلی حضوری برجسته دارند، گفت: تخیل کودک با شنیدن و خواندن داستان پرورش می یابد و در برخی مواقع به دخل و تصرف در آن پرداخته یا داستانی بر همان مبنا می سازد.

وی خاطر نشان کرد: قصه های کودکان باید هم خوان با احساسات و علایق کودکان و هماهنگ با فضای ذهنی آنان، کوتاه، جذاب و دارای تاثیر مثبتی بر شخصیت کودک داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار