جشنواره بازی های بومی و محلی در تمامی مراکز پیش دبستانی برگزار شد

معاون آموزش ابتدایی آذربایجان شرقی: بازی جزئی تفکیک ناپذیر از زندگی کودکان است

شکل گیری شخصیت کودکان با بازی

تبریز(پانا)- جشنواره بازی های بومی و محلی در کلیه مراکز پیش دبستانی استان آذربایجان شرقی باحضور نوآموزان ومشارکت اولیا ومربیان مراکز پیش دبستانی برگزار شد.

کد مطلب: ۸۳۲۳۲۶
لینک کوتاه کپی شد
معاون آموزش ابتدایی آذربایجان شرقی: بازی جزئی تفکیک ناپذیر از زندگی کودکان است

فریده حقایی با تشریح اهداف و روند اجرای جشنواره گفت:جشنواره بازی های بومی و محلی در کلیه مراکز پیش دبستانی استان با حضور نوآموزان ومشارکت اولیا ومربیان مراکز پیش دبستانی بر محوریت بازی به عنوان جدی ترین فرایند در زندگی کودکان، احیاء و ترویج بازی های بومی و محلی کودکان، استفاده از بازی به عنوان یک فعالیت جذاب و مؤثر تربیتی، پرورش زمینه آگاهی کودکان نسبت به توانمندی­هایشان ضمن پرهیز از ایجادرقابت و خودمحوری برگزار می شود.

معاون آموزش ابتدایی استان بازی را جزئی تفکیک ناپدیر از زندگی کودکان عنوان کرده و گفت: بازی موجب رشد همه جانبه کودکان در ابعاد مختلف جسمی، عاطفی، اجتماعی، عقلی و اخلاقی است و یقینا در شکل گیری شخصیت آنها مؤثر خواهد بود.

وی ازمیان انواع بازی های رایج، بر اهمیت بازی‌ های بومی و محلی که سرشار از آداب و رسوم و خرده فرهنگ‌هایی که بیانگر فرهنگ غنی و اصیل مردمان هر دیار است تاکید کرد.

حقایی خاطرنشان شد: از فعالین این جشنواره پس از جمع آوری و بررسی گزارش عملکرد مناطق، نواحی و مراکز پیش دبستانی براساس فرم های ارزیابی مربوطه، در قالب طرح « تقدیر فعالین طرح­ ها و برنامه­ های معاونت آموزش ابتدایی استان» تجلیل خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار