استاندار آذربایجان شرقی اعلام کرد؛

برجام، زمینه استحقاق حقوق ملت ایران در تجارت جهانی

استاندار آذربایجان شرقی گفت: برجام این زمینه را محیا کرد که بتوانیم آنچه حق ملت و دولت ایران از اقتصاد جهانی است را به دست آوریم.

کد مطلب: ۵۶۵۱۲۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، اسماعیل جبارزاده در همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی که در تالار پتروشیمی تبریز برگزار شد، ضمن خیر مقدم به روسای اتاق های بازرگانی سراسر کشور، اظهار داشت: اگر عرصه اقتصاد امروز را به تعبیر رهبر جمهوری اسلامی عرصه نبرد ما و دشمنان بدانیم، در جنگ اقتصادی، سرداران و دلاورمردان این عرصه، قطعا همه تولید کنندگان به خصوص صادرکنندگان عزیز هستند که در میادین مقابه با رقبا و مانعان، با غیرت و عزت توانسته اند جایی برای اقتصاد ایران یا به عبارتی سهمی از اقتصاد دنیا را از آن میهن عزیزمان بکنند.

وی ادامه داد: خوشحالم از اینکه در چنین جلساتی می توانیم نقد دوستان را نسبت به سیاست ها و تصمیمات اقتصادی دولت بشنویم و این موضوعاتی که دوستان در قالب نقد مطرح کردند، هدیه ای است به دولت تدبیر و امید؛ چراکه دولت تدبیر و امید خود را نیازمند این انتقادات می داند.

جبارزاده افزود: دولت آقای روحانی، دولتی نیست که خودش را عقل کل تلقی بکند یا خودش را تهی از خطا و ضعف بداند. آنچه که از برجام در ذهن اشخاص مختلف وجود دارد، در صادرکنندگان معنای دیگری دارد.

وی افزود: اگر دیگران برجام را ایجاد رابطه با جنایتکاران آمریکایی و غربی می دانند، برجام در نزد تولید کنندگان و صادرکنندگان، رفع موانع از تولید و تجارت است. بارها گفتیم که قبل از برجام، برای واردات کالا، ده ها شگرد انجام میدادند، اما امروز استقبالی از کشورهای اروپایی برای کار ایران است. هم ایران برای آن ها بازار خوبی است و هم آن ها برای ایران.

وی خاطرنشان کرد: برجام این زمینه را محیا کرد که بتوانیم آنچه حق ملت و دولت ایران از اقتصاد جهانی است را به دست آوریم. تولید کنندگان، مطمئنا ثمرات برجام را زودتر از دیگر اقشار حس میکنند. با گذشت زمان ثمرات برجام برای مردم هم ملموس تر خواهد بود. مهم این است بتوانیم از این سند امضا شده ایران با سایر کشورها، حسن استفاده را بکینم.

استاندار آذربایجان شرقی خبر داد: در سیمنار استانداران که با حضور آقای دکتر جهانگیری در روز دوشنبه آینده در تهران برگزار خواهد شد، من همه نکاتی را که در این جلسه مطرح شد یادداشت کردم و در آن سمینار ارائه خواهم کرد.

وی تاکید کرد: اگر امروز موفقیتی را در جامعه شاهدیم، باید اطمینان داشت که دلیل آن، نقد و انتقادی بوده است که عمل به آن انتقادها، موفقیتی را موجب شده است. هرگز دولت تدبیر و امید معتقد نیست حرف نگوییم ، اگر روزی شما صحبت نکنید، مطمئنا آن روز بسیار بدی خواهد بود چراکه از گفتن خسته شده اید.

وی اظهار داشت: بنده به عنوان عضو کوچکی از دولت اعلام می دارم، دولت یازدهم گوش شنوا دارد و بسیاری از انتقاداتی که در طول این 3 سال انجام شده، تبدیل به تصمیماتی شده که در دستگاه های مختلف، کار ساز واقع شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار