کارشناس هسته مشاوره آموزش و‌ پرورش بابلسر تاکید کرد

ضرورت آموزش یک حرفه به کودکان دیرآموز

کارشناس هسته مشاوره آموزش و‌پرورش بابلسر گفت: در برخورد با دانش آموزان دیرآموز باید محدودیت ذهنی آنان را در نظر گرفت تا با بهره‌مندی از آموزش یک حرفه بتوانند متناسب با توانایی ها و نیازهای خود شغل آیننده خویش را پایه ریزی کنند.

کد مطلب: ۵۶۲۲۰۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا-مازندران، رؤیا اردشیری در همایش کودکان دیرآموز ویژه آموزگاران پایه دوم ابتدایی در بابلسر ضمن اشاره به ضرورت اهمیت دادن به مقوله‌ی کار آینده‌ی کودکان دیر آموز گفت: معمولا برخی افراد بدون درنظر گرفتن محدودیت توانایی‌های ذهنی این گروه از دانش آموزان آنان را سرزنش و با دیگران مقایسه می‌کنند که چنین برخوردهایی موجبات شکست و دلزدگی بیشتر آنان را نسبت به تحصیل، فراهم می سازد.

کارشناس هسته مشاوره به یاس و نا امیدی ناشی از شکست در مدرسه اشاره کرده و بیان داشت: گاه این دانش‌آموزان با عدم اعتماد و اطمینان بر این باورند که من به درد هیچ‌کاری نمی خورم بنابراین در برخورد با چنین دانش‌آموزانی باید محدودیت ذهنی آنان را در نظر گرفت تا با آموزش یک حرفه، متناسب با توانایی ها و نیازهای خود شغل آینده خویش را پایه‌ریزی کنند.

رویا اردشیری در تبیین نقش معلمان کودکان دیرآموز گفت: کودکان دیرآموز به وقت و انگیز ه بیشتر نیاز دارند و بر این اساس بهترین معلم کسی است که نقاط ضعف آنها را یافته و تشویقشان کند تا در زندگی بر ضعف ها و ناتوانیشان غلبه کنند.

وی بر برخورد با دانش‌آموزان دیرآموز به دور از نگاه منفی و تعصب تاکید کرد و گفت: برای رسیدن به اهدافمان لازم به آموزش خانواده و جامعه است و اگر یک کودک دیرآموز درست آموزش نبیند، نشان دهنده ناکار آمد بودن روش آموزشی است.

کارشناس هسته مشاوره آموزش و پرورش بابلسر به نقش والدین در آموزش این کودکان اشاره نیز کرد و افزو: والدین به عنوان معلمان طولانی‌مدت کودک بین خانه و مدرسه هستند که بهترین کمک را به دانش آموزان خواهند کرد‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار