مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان:

ورزش ضامن سلامت جسمی و روحی دانش آموزان است

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: با ایجاد اماکن ورزشی و گسترش روحیه نشاط در بین دانش آموزان می توانیم به داشتن جامعه ای سالم امیدوار باشیم.

کد مطلب: ۵۶۱۱۶۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از گیلان،مهدی حاجتی در گردهمایی دبیران تربیت بدنی ، مراقبان سلامت و رابطان پیشگیری گفت: اعتماد به نفس و نشاطی که در مربیان ورزش وجود دارد، باید در مجموعه مراکز آموزشی جاری باشد و این نشاط، در سایه گسترش فضاهای ورزشی امکان پذیر است.

وی با اشاره به گسترش فرهنگ آپارتمان نشینی در جامعه گفت: تغییر سبک زندگی امروز، کم تحرّکی و کمبود فضای ورزشی سبب ساز بسیاری از بیماری ها، مانند : چاقی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان فقر حرکتی دانش آموزان را نگران کننده توصیف کرد و گفت: حضور بیش از اندازه در فضای مجازی را باید با تغییر دیدگاه در استفاده از این فضاها و گسترش اماکن ورزشی در کنار مدارس و همچنین استفاده از ظرفیت ورزشی دیگر مدارس، جبران کرد.

حاجتی نقش خانواده ها را در توسعه ورزش آموزشگاهی مهم دانست و افزود: اگر ورزش در سبد زندگی افراد وارد شود، گام بزرگی را در سلامتی افراد برداشته ایم. وی استعدادیابی را یکی از مهمترین وظایف مربیان ورزشی دانست و خاطرنشان کرد: دانش آموزان سرمایه هایی هستند که تا کشف نشوند نمی توانند شکوفا شوند و وجود استعدادهای ناب ورزشی در گیلان حاکی از استعداد بالای دانش آموزان استان است. مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: آموزش مهارتهای خودکنترلی و آگاهی دادن به دانش آموزان سبب می شود آنان در برابر بسیاری از خطرات واکسینه شوند.

در پایان این گردهمایی از 13 مربی، پیشکسوت، مراقب سلامت، ورزشکار و محقق برتر تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار