مهم‌ترین ویژگی خبرنگار، انقلابی بودن و انقلابی عمل کردن است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، گفت: خبرنگاران در نظام اسلامی با دو ویژگی انقلابی بودن و انقلابی عمل کردن، توطئه‌های دشمنان در تبلیغات مسموم علیه نظام و انقلاب اسلامی، خنثی کنند.

کد مطلب: ۵۲۴۵۱۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از استان ایلام، آیت‌الله محمد نقی لطفی، امام‌جمعه ایلام، در دیدار اعضای شورای مرکزی بسیج رسانه این استان به مناسبت روز خبرنگار، اظهار کرد: خبرنگاری شغل بسیار مهم و درعین‌حال ارزش است

وی، بابیان اینکه مسئولیت خبرنگار انعکاس واقعیات جامعه بر اساس صداقت، صراحت و رعایت تقوای الهی است، افزود: بر این اساس است که پرمخاطب‌ترین نهاد در جامعه، رسانه‌ها در قالب صداوسیما، مطبوعات و خبرگزاری‌ها بوده که در کشور ما رسانه‌ها به‌طور مطلق، معتمدترین نهادها هم در داخل و خارج از کشور هستند.

امام‌جمعه ایلام، با اشاره به اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی در منطقه وجهان در معادلات سیاسی حضور فعال و تأثیرگذار دارد، ابراز کرد: بخش اعظم این تأثیرگذاری مربوط به کار رسانه ملی و خبرنگاران است که در نظام مقدس جمهوری اسلامی بر اساس تعهداتی که دارند عمل می‌کنند.

آیت‌الله لطفی، یکی از ویژگی‌های خبرنگاران را انقلابی بودن و انقلابی عمل کردن عنوان کرد و افزود: خبرنگار و رسانه، با این دو ویژگی به جنگ رسانه‌های جهان برود و جبهه کفر جهانی علیه نظام اسلامی، تبلیغات مسموم می‌کند که با گفتمان امام راحل و انقلاب که همان انقلابی بودن و انقلابی عمل کردن است در تضاد است و با این دو ویژگی در این نبرد بسیار سنگین با تفکر بسیجی و جهادی، بتوانیم تبلیغات مسموم رسانه‌های وابسته به‌نظام سلطه را خنثی کنیم.

وی، با اشاره به اینکه برجام در یک طول سال اخیر فضای کشور را در برگرفته است، ابراز کرد: نشریات و رسانه‌ها توانسته‌اند که بدعهدی آمریکایی‌ها و واقعیات برجام را منعکس کنند، باید بتوانیم واقعیات را به مردم عرضه کنیم، متأسفانه برخی از رسانه‌ها نمی‌خواهند واقعیات را بپذیرند و روشن‌شده است که فرمایشات رهبری حق بوده و هست و تنها راه برون‌رفت از مشکلات فرامین رهبری است.

امام‌جمعه ایلام، گفت: مقام معظم رهبری در خصوص برجام از همان ابتدای فعالیت گروه مذاکره‌کننده رهبری با رهنمودها و بیاناتشان، سیاست‌های نظام را که همان انقلابی بودن و انقلابی عمل کردن بوده است بیان فرمودند که باید این امر در صدر توجه رسانه‌ها قرار گیرد.

آیت‌الله لطفی،، با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی یکی از سیاست‌های راهبردی نظام اسلامی است، ابراز کرد: به‌طورقطع رسانه‌ها و مطبوعات و خبرنگاران نقش مهمی در تبیین راهکارهای اقتصاد مقاومتی دارند که باید منعکس کنند، در مقابل عده‌ای تنها را نجات کشور را وابستگی به اقتصاد جهانی و قدرت‌های جهانی می‌دانند که این‌یک اشتباه راهبردی است.

امام‌جمعه ایلام، بابیان اینکه باید رسانه‌ها واقعیات جامعه را ازجمله گرانی، بیکاری، تورم و ناکارآمدی برجام را بدون هیچ‌گونه تخریبی انعکاس دهند، خاطرنشان کرد: انتقاد باید دلسوزانه و از روی علاقه به سرنوشت انقلاب اسلامی باشد و بر این باید ب اساس آنچه واقعیت است گام برداریم بدون اینکه مسئولان دولت و نظام را تضعیف کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار