با حضور معاون آموزش ابتدایی اداره کل:

گردهمایی مدیران و موسسین مراکز پیش دبستانی شهرستان دامغان برگزار شد

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دامغان گفت: شناخت فرهنگ و نشانه‌های دینی و مذهبی و پرورش مهارت‌های زندگی را از مهم‌ترین اهداف دوره پیش از دبستان است.

کد مطلب: ۵۱۹۱۸۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از سمنان، گردهمایی مدیران و موسسین مراکز پیش دبستانی با حضور غفار محمدی معاون آموزش ابتدایی اداره کل تشکیل شد.
در این گردهمایی محمدی با تبیین اهداف و ضرورت ها و فعالیت های دوره پیش دبستانی عنوان داشت: رشد همه جانبه کودکان باید لحاظ شود و این اتفاق باید در سه حیطه ی دانش، مهارت و نگرش شکل بپذیرد.
وی با تاکید بر اعمال روش های صحیح آموزشی و با تبیین نقش و جایگاه این دوره ادامه داد: مراکز پیش دبستانی ملزم هستند نوآموز را در مرز خواندن و نوشتن قرار دهند و مشخصآ این که، نباید نوآموز را با حروف الفبا آشنا نمایند.
در بدو همایش رستمیان مدیر آموزش و پرورش ضمن ارائه گزارش از عملکرد و فعالیت های انجام شده در مراکز پیش دبستانی شناخت فرهنگ و نشانه‌های دینی و پرورش مهارت‌های زندگی را از مهم‌ترین اهداف دوره پیش از دبستان دانست و بیان داشت: پرورش حواس و مهارت استفاده از آن، پرورش ذوق هنری و درک زیبایی‌ها، توسعه مهارت‌های زبان و نیز درک مفاهیم اساسی ریاضی و علوم از دیگر اهداف یازده گانه دوره پیش از دبستان است.
وی افزود: در این دوره کودکان علاوه بر شناخت محیط زیست و مقررات و قوانین اجتماعی با فرهنگ و نشانه‌های اسلامی، مذهبی و میهنی آشنا می‌شوند و باید بداند که در حفظ آن کوشا باشند.
در پایان این همایش مدیران و موسسان مراکز پیش دبستانی با بیان مسائل و دغدغه های موجود به بحث و تبادل و نظر پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار