رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

سردخانه ۱۲۰ هزار تنی سیب‌زمینی در اردبیل احداث می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در حال‌حاضر مجوز راه‌اندازی سردخانه ۱۲۰ هزار تنی محصول سیب‌زمینی در اردبیل صادر شده است.

کد مطلب: ۵۱۱۷۲۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل ،عدیل سروی در جلسه بررسی وضعیت بخش کشاورزی در اردبیل اظهار داشت: مجوز راه‌اندازی سردخانه 120 هزار تنی محصول سیب‌زمینی در اردبیل ارائه شده است و انتظار می‌رود سردخانه 60 هزار تنی محصول سیب‌زمینی اردبیل نیز تا پایان مهر ماه در این استان راه‌اندازی شود.

وی با اشاره به اینکه با راه‌اندازی سردخانه‌های نگهداری سیب‌زمینی گام بزرگی در بهبود قیمت این محصول و رونق صادرات آن انجام می‌شود، افزود: در این زمینه کارخانه صنایع تبدیلی سیب‌زمینی نیز در حال افتتاح و راه‌اندازی است که این امر نیز اقدامی مهم در بخش کشاورزی استان اردبیل محسوب می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از ترویج کشت محصول چغندرقند با استفاده از شرکت‌های دانش بنیان در اردبیل خبر داد و تصریح کرد: این محصول جایگزین مناسبی برای محصول سیب‌زمینی بوده و می‌تواند علاوه بر تثبیت قیمت این محصول درآمد مناسبی برای کشاورزان اردبیل داشته باشد.

سروی با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌ای با سرمایه‌گذاران شرکت‌های خارجی برای کشت کلزا و ذرت به صورت نوین در اردبیل انجام شده است،‌ گفت: کشت این دو محصول در اردبیل بسیار موفقیت آمیز بوده است و در صدد هستیم که تولید این محصولات در اردبیل را نیز با نیازهای حوزه کشاورزی توسعه بخشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار