رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

استان اردبیل می‌تواند کشور را از واردات بذر سیب‌زمینی بی‌نیاز کند

اردبیل (پانا) - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: سالانه ۲میلیون عدد بذر مینی تیوبر عاری از بیماری های باکتریایی و ویروسی در استان تولید می‌شود.

کد مطلب: ۸۱۰۳۵۹
لینک کوتاه کپی شد
استان اردبیل می‌تواند کشور را از واردات بذر سیب‌زمینی بی‌نیاز کند

خلیل نیکشاد اظهارداشت: به طور متوسط سالانه ۲میلیون عدد بذر مینی تیوبر عاری از بیماریهای باکتریایی و ویروسی در استان تولید می‌شود.

وی از حمایت از تولیدکنندگان بذر سیب زمینی و کشاورزان سیب زمینی کار در اردبیل خبر داد و گفت: اردبیل یکی از قطبهای تولید سیب زمینی است و با توجه به این که تولید بذر سیب زمینی در منطقه بسیار مهم بوده در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: این استان با تولید مینی تیوبر سیب‌زمینی می‌تواند بذر پایه سیب‌زمینی‌کاران را تأمین کرده و کشور را از واردات بذر سیب‌زمینی بی‌نیاز کند.

نیکشاد بیان کرد: خوشبختانه با تلاش پژوهشگران مرکز تولید مینی تیوبر سیب‌زمینی از کشت گلخانه‌ای به سیستم هواکشت تغییر کرده است.

وی تصریح کرد: استان اردبیل ظرفیت تولید دو میلیون عدد مینی تیوبر در سال را داراست که این امر حاکی از توان علمی و اجرایی محققان و بخش خصوصی در تأمین بذور عاری از هر گونه عامل بیماری‌زاست که تلاش‌ها در راستای تحقیق و پژوهش در این حوزه تداوم دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان از دو مرکز شرکت بهپرور سبلان و دشت شرکتدزرین اردبیل تولیدکننده بذر مینی تیوبر سیب زمینی بازدید و از نزدیک در جریان مطالبات و مشکلات آنها قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار