مدیر کل آموزش و پرورش در جمع نخبه های قرآنی تاکیدکرد :

توسعه کمی و کیفی دارالقرآن ها مورد توجه آموزش و پرورش استان است

مدیر کل آموزش و پرورش در میهمانی نخبه های قرآنی گفت : : توسعه کمی و کیفی دارالقرآن ها مورد توجه آموزش و پرورش استان است وبنده با جدیت در توسعه آن مصمم هستم

کد مطلب: ۵۱۱۱۹۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی ،جعفر پاشایی در جمع نخبه های قرانی که در محل امام زاده دال وذال گرد آمده بودند حاضرو سوگواری مولای موحدین علی (ع )را تسلیت گفت و افزود : امید است که ما از شبهای قدر بیشترین توشه را داشته باشیم وعاجزانه از خدا بخواهیم به خاطر مولی علی (ع ) ودر این روزهای بسیار عزیز از گناهانمان بگذرد .

پاشایی بهره مندی از قرآن را مخصوصا در ماه مبارک رمضان ، کمال تقرب به خدا دانست ودر این خصوص اضافه کرد : قرآن حلقه زمینی ها و آسمانیهاست ، روان ترین مسیربرای رسیدن به کمال وتقرب به خدا ماه مبارک رمضان است .

وی قرآن را قانون اساسی وقانون زندگی انسان مطرح و اظهارکرد : خمیرمایه انسان ، یعنی وقتی که خداوند انسان را آفرید روح خودش ،روح خداگونه بودن را به انسان دمید، انسان وخداگونه شدن ، نتیجه اش قران است وبس .

مدیر کل آموزش و پرورش کتابچه زندگی انسان راقرآن معرفی ودر این مورد تاکید کرد : آنانی که از زندگی بهره نمی برندبه انواع بدیها در زندگی رو می آورند که نتیجه اش توجه نکردن به قرآن است . قرآن بعنوان معجزه پیامبر (ص) در متنش اعجاز نهفته است .با توجه به پیشرفتهای علمی ، هنوز این پیشرفت ها ی علمی به عمق قرآن راه پیدا نکرده است .

پاشایی با اشاره به این که آیات وسورقرآنی درسهای زندگی بشریت است ، افزود : خیر وصلاح دنیا وآخرت در قرآن است چون خیر وصلاح انسانها را خداوند بهتر می داند وراه وروش این خیر وصلاحها را در متن قران قرار داده است پس قرآن کتاب هدایت و راهنمای زندگی است .

مدیر کل آموزش و پرورش در آخر توجه به چند نکته ضروری دانست وجهت یادآوری به مسئولان متذکرشد :

- توسعه کمی و کیفی دارالقرآن ها مورد توجه آموزش و پرورش استان است وباجدیت در توسعه آن مصمم هستم.

- مسابقات قرآنی دانش آموزان و همکاران با تلاش وهمت مسئولان آموزش و پرورش در استان گسترش و توسعه پیدا کند .

- حمایت از تربیت حافظان وقاریان قرآن مخصوصا در حوزه دانش آموزان مد نظر است .

- حمایت وپشتیبانی مالی از دانش آموزان مستعد قرآنی استان ، و دادن امتیاز به این عزیزان با توجه به تنگناهای مالی دولت از جمله مهمترین برنامه پرورشی آموزش و پرورش است.

- برگزاری محافل انس با قرآن یکی از برنامه های آموزش و پرورش است، این برنامه ها باکمک وهمکاری همه بخش و واحدها آموزش و پرورش انجام بشود واز اجرای این چنین برنامه ها یی به صورت جزیره ای خودداری شود .

- حمایت از پژوهش های قرآنی همکاران و دانش آموزان از اهم بر نامه های آموزش و پرورش استان است .

بعد از سخنرانی مدیر کل آموزش و پرورش چند نفر از حافظان و قاریان قرآن چند آیه از آیات قرآن را در حضور مدیر کل و سایر مسئولان مربوط قرائت کردند ودر کنار سفره نورانی برکات این ماه مبارک به میزبانی اتحادیه انجمن های دانش آموزی استان افطار کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار