جلسه هماهنگی کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش خراسان رضوی:

حضور ۹۰۰ هزار نفر رشته از دانش آموزان در مسابقات قرآنی خراسان رضوی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: تبیین کلیدواژه قنات برای جاری شدن تربیت دینی در دل مدارس با تکیه بر اجرای فعالیت های قرآنی نظیر شرکت ۹۰۰ هزار نفر رشته از دانش آموزان استان در مسابقات قرآن ، عترت و نماز ،اجرا شده است.

کد مطلب: ۵۰۹۹۴۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگارپانا ، سیدجواد حسینی در این جلسه با تبریک انتصاب مدیران جدید حوزه علمیه خراسان اظهار داشت: امروز آموزش و پرورش سندی را برای تحول بخشی خود در اختیار دارد که مقام معظم رهبری هم همواره بر اجرای کامل آن تاکید دارند.

وی افزود: عصاره سندتحول بنیادین بر سه محور استاندارد سازی فضا و تجهیزات، نیروی انسانی و فرآیندهای اجرا شده استوار است ضمن این که در سند تحول بر چرخش های تحول آفرین هم تاکید شده تا موقعیت های یادگیری جدید با مشارکت بخش های مختلف برای دانش آموزان ایجاد شود، در کنار این رسیدن دانش آموزان به حیات طیبه با تکیه بر تعلیم و تربیت تمام ساحتی موضوع دیگری است که در سند برآن تاکید شده است.
وی ادامه داد: در تعلیم و تربیت تمام ساحتی، تربیت ‌دینی و اخلاقی زیرساخت تحقق دیگر اهداف است و بر همین اساس هم باید از نظام آموزش و پرورش نمره گرا و کنکورزده فاصله بگیریم و در این راستا هم طرح هایی مانند به صدا درآوردن شش زنگ براساس شش ساحت موردنظر سند تحول در ابتدای سال تحصیلی گذشته، تبیین کلیدواژه قنات برای جاری شدن تربیت دینی در دل مدارس با تکیه بر اجرای فعالیت های قرآنی نظیر احیای ۶۶ دارالقرآن، شرکت ۹۰۰ هزار نفر رشته از دانش آموزان استان در مسابقات قرآن ، عترت و نماز ، توجه به طرح های امام شناسی ، توسعه فرهنگ نماز و همچنین بسط و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت با اجرای طرح هایی مانند شهیدپژوهی و راوی معلم و راوی دانش آموز و ایجاد ۲۳ مورد از مراکز شاهدپژوهی در ادارات آموزش و پرورش استان اجرا شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در حوزه تربیت دینی و اخلاقی آموزش و پرورش مسئولیت سنگینی دارد که به تنهایی نمی تواند در این حوزه عمل کند و اعتقاد داریم در مسیر تحقق اهداف این بخش نیاز به همکاری و تعامل نزدیک با حوزه های علمیه داریم.
گفتنی ست در پایان این جلسه تفاهم نامه همکاری بین این دو بخش به امضای حسینی و حجت الاسلام عاملی مدیر حوزه علمیه خراسان رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار