مشهد، فریمان و مه ولات؛ میزبان مسابقات استانی قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان خراسان رضوی

مشهد(پانا) - مرحله مقدماتی سی‌و ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی خراسان رضوی در گروه‌های سه‌گانه از 22 فروردین ماه آغاز می‌شود و بر این اساس شهرستان‌های مشهد، فریمان و مه ولات، میزبان بیش از دو هزار و 700 دانش‌آموز قرآنی استان هستند.

کد مطلب: ۸۱۰۳۶۱
لینک کوتاه کپی شد
مشهد، فریمان و مه ولات؛ میزبان مسابقات استانی قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان خراسان رضوی

علیرضا مالک اشرفی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی ، با اشاره به برگزاری مرحله مقدماتی سی‌و ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی استان خراسان رضوی در گروه‌های سه‌گانه، گفت: بر این اساس شهرستان‌های مشهد، فریمان و مه ولات، میزبان بیش از دو هزار و 7۰۰ دانش‌آموز قرآنی استان هستند.

وی با اشاره به افزایش درخواست‌ها برای انجام میزبانی این دوره از مسابقات، عنوان کرد: امسال شورای پرورشی استان خراسان رضوی، اداره آموزش و پرورش ناحیه یک مشهد را برای میزبانی گروه یک، شهرستان فریمان را برای گروه دو و شهرستان مه ولات را برای میزبانی گروه سه انتخاب کرده و ابلاغ نهایی این میزبانی توسط مدیر کل آموزش و پرورش نیز انجام شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی، با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی استان در سطح سه سطح، گفت: واگذاری میزبانی مسابقات به شهرستان‌ها با هدف شناساندن ظرفیت‌های قرآنی شهرستان‌ها و ایجاد جریان قرآنی در سطح شهرستان‌های استان است که الحمد الله این نهضت برکات بسیار خوبی برای شهرستان های میزبان مسابقات داشته است.

وی بیان کرد: در همین راستا هر ساله فراخوانی برای شهرستان‌ها ارسال می‌شود تا علاقه‌مندان میزبانی این مرحله درخواست خود را به اداره کل خراسان رضوی اعلام کنند که برای این دوره از رقابت‌ها نیز این کار انجام شد و ادارات متقاضی میزبانی این مرحله از مسابقات در سه گروه دسته‌بندی شدند.

مالک اشرفی تصریح کرد: البته این دسته‌بندی و انتقال میزبانی به شهرستان‌ها به منظور برقراری عدالت و رقابت، پویایی، جریان‌سازی و توسعه فعالیت‌های قرآن و عترت در شهرستان‌ها، شناسایی ظرفیت‌های مناطق آموزش و پرورش و انتقال رنگ و بوی قرآنی در این شهرستان‌ها صورت می‌گیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی ابراز کرد: بر اساس میزان توسعه‌یافتگی، مناطق برخوردار در یک گروه یک شامل ۱۵ اداره، مناطق نیمه‌برخوردار در گروه دو شامل ۱۶ اداره و مناطق کم‌برخوردار شامل ۱۶ اداره در گروه سه قرار گرفتند که در مجموع ۴۷ اداره در قالب این سه گروه تقسیم‌بندی شدند.

مالک اشرفی با اشاره به ثبت‌نام دانش‌آموزان خراسان رضوی در سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی از ابتدای مهرماه سال جاری، گفت: بعد از کامل شدن ثبت‌نام، در مرحله نخست، برگزاری مسابقات مرحله آموزشگاهی همزمان با هفته قرآن و عترت یعنی ۲۳ الی ۳۰ آذرماه انجام شد و دانش آموزان منتخب آموزشگاه‌ها پس از گذراندن مرحله شهرستانی و کسب رتبه اول شهرستان، مجوز حضور در این مرحله از مسابقات را کسب می‌کنند.

وی رشته‌های این مسابقات را حفظ ترتیبی، حفظ کل، حفظ ۵، ۱۰ و ۲۰ جزء، تفسیر، قرائت، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام، انشای نماز، اذان و مداحی دانست و افزود: تعداد 4 هزار نفر از دانش آموزانی که در مرحله شهرستانی موفق به کسب رتبه اول شده‌اند در مرحله مقدماتی استان به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

مالک اشرفی با بیان اینکه مرحله مقدماتی استانی سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز خراسان رضوی در گروه‌های سه‌گانه در بازه زمانی 22 فروردین تا 15 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، گفت: در گروه یک این مرحله 1150 نفر به میزبانی اداره ناحیه یک مشهد مقدس، 900 نفر در گروه دوم به میزبانی فریمان و 750 نفر نیز در گروه سوم و به میزبانی شهرستان مه ولات رقابت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه فینال مسابقات قرآن، عترت و نماز این مسابقات نیز اردیبهشت ماه سال جاری به میزبانی مشهد برگزار خواهد شد، اضافه کرد: در نهایت برگزیدگان مرحله استانی نیز به مسابقات کشوری که بخش پژوهشی آن به میزبانی مشهد مقدس و بخش آوایی نیز به میزبانی تهران در بازه زمانی 16 تیر الی 15 مردادماه سال جاری خواهد بود، راه می‌یابند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار