فراهم شدن فرصت حضور شرکت های تعاونی توسعه و عمران در بافت تاریخی

با توجه به سیاست های جدید دولت برای بازآفرینی پایدار شهری و نقش تعاونی ها در ستاد استانی بازآفرینی پایدار شهری، فرصتی طلایی برای حضور و سرمایه گذاری شرکت های تعاونی توسعه و عمران در بافت تاریخی و فرسوده فراهم می شود.

کد مطلب: ۵۰۸۱۰۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان یزد در اولین جلسه ستاد استانی بازآفرینی پایدار شهری که در استانداری یزد تشکیل شد، با اشاره به نقش پر رنگ تعاونی ها و بخصوص تعاونی های توسعه و عمران شهرستان ها، یکی از راههای اولویت دار در فرایند بازآفرینی و احیای بافت های تاریخی و فرسوده شهری و روستایی را توجه ویژه به بخش تعاون دانست.
دکتر ریاحی اضافه کرد: ما معتقدیم شرکت های تعاونی می توانند با تکیه بر سرمایه های خرد اعضا و در شرایط رقابتی بدون حضور سیستم های دولتی در این حوزه نقش آفرین باشند. زیرا با حضور تعاونی ها، هم عدالت اجتماعی محقق می شود و هم روحیه کار و تلاش و حضور تاثیرگذار برای آحاد جامعه با سرمایه گذاری و کار تقویت خواهد شد.

خاطرنشان می سازد بر اساس ماده 16 قانون حمایت و بهسازی و نوسازی بافت های ناکارآمد و فرسوده شهری با راهبرد جلب مشارکت ساکنان و شاغلان محدوده ها و محله های بافت قدیم، شرکت های توسعه و عمران شهرستانها می توانند زمام امور را در اینگونه مناطق در دست گرفته و از حقوق شهروندی افراد و ساکنان حمایت نمایند .

اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان یزد با استفاده از ظرفیت تعاونیهای مذکور و اولویت دادن به اجرای پروژه های تشکل های مردمی و محلی و با اعطای تسهیلات بانکی ارزان قیمت و تخفیف در عوارض مربوطه در زمینه احیا و نوسازی بافت های تاریخی بستر سازی خواهد کرد.

گفتنی است جلسات ستاد استانی بازآفرینی پایدار شهری با حضور مدیران دستگاه های اجرایی استان و برخی مقامات قضایی و انتظامی و به ریاست معاون عمرانی استاندار تشکیل می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار