مدیرکل سازمان میراث فرهنگی استان:

مسئله اقتصاد هنر کمتر از جنبه های صنعتی و هنری آن نیست

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی استان گفت: مسئله اقتصاد هنر کمتر از جنبه های صنعتی و هنری آن نیست .

کد مطلب: ۴۹۲۵۲۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا،الهیاری در نشست خبری همایش بین المللی هنر و صناعات در فرهنگ و تمدن اسلامی ایرانی گفت: همایش هنر و صناعات با تاکید بر هنرهای رو به فراموشی برگزار می شود و تلاش دارد تا 12 هنر و فراموش شده را در معرض احیا قرار دهد. این در حالی است که تاکنون 12 هنر فراموش شده در اصفهان از سوی سازمان میراث فرهنگی احیا شده اند.
وی تصریح کرد: احیای این هنرها به معنای حمایت مالی از استاد کاران و هنرمندان آنهاست که غالبا در اثر کهولت سن دیگر امکان ادامه کار ندارند و به همین جهت ضرورت دارد تا هنر خود را به شاگردان جوان خود بیاموزند.
وی افزود: ترمیم و راه اندازی برخی از کارگاه های فرسوده و تامین مواد اولیه کار به صورت رایگان برای هنرمندان نیز از دیگر اقداماتی است که در این زمینه انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه مسئله اقتصاد هنر در کنار جنبه های هنری و صنعتی صنایع دستی باید مورد تاکید قرا گیرد عنوان داشت: تا مدت ها تنها جنبه هنری و صنعتی این آثار مورد توجه بود. اما امروزه که مسئله اقتصاد هنر در دنیا مسئله مهمی لحاظ شده و مورد تاکید و توجه دولت مردان قرار گرفته، ما نیز به عنوان متولیان این حوزه در شهر خلاق صنایع دستی جهان باید بر این مسئله تاکید دوچندانی داشته باشیم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار