پربازدید ترین مکان تاریخی در قم

پنج هزار نفر از بیت تاریخی امام راحل در قم بازدید کردند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: بیت تاریخی امام راحل با پنج هزار نفر بازدید کننده در صدر پربازدیدترین مکان های تاریخی استان قم در تعطیلات نوروز 95 قرار گرفته است.

کد مطلب: ۴۷۸۵۴۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از قم، عیسی رضایی اظهار داشت: بیت قدیمی امام راحل، موزه مراجع تقلید و خانه زند که همان موزه مردم شناسی قم است، رتبه های اول، دوم و سوم بازدیدهای نوروزی را به خود اختصاص داده اند.

وی افزود: از 24 اسفند 94 تا پایان دهم فروردین 95، حدود 77 هزار نفر از اماکن تاریخی و موزه های قم بازدید کرده اند که از آن جمله می توان به امکان تاریخی تیمچه بازار، منزل امام خمینی(ره)، موزه مراجع تقلید، موزه مردم شناسی، خانه تاریخی زند و یزدان پناه، خانه ملاصدرا در بخش کهک قم، تپه تاریخی قلی درویش و صرم، کاروانسرای دیرگچین و پاسنگان و مقابر سبز اشاره کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم هم چنین به میزان اسکان زائران و مسافران نوروزی اشاره کرد و افزود: از ابتدای طرح نوروزی تا دهم فروردین، 662 هزار و 51 نفر در مراکز اقامتی استان قم شامل هتل ها و مهمانپذیرهای رسمی، مدارس و کمپینگ ها، ورزشگاه ها، خوابگاه ها و بقاع امامزادگان اسکان داده شده اند.

وی تصریح کرد: 430 هزار و683 نفر در مدارس ، 136 هزار و 346 نفر در کمپ ها، چادرهای مسافرتی و کانکس ها، 73 هزار و 882 نفر در میهمانسراهای ادارات، خوابگاه های دانشجویی، بقاع امامزادگان و سالن های ورزشی و 21 هزار و 140 نفر نیز در مراکز رسمی مانند هتل، هتل آپارتمان، میهمان پذیرها و خانه مسافر اسکان یافتند.

رضایی هم چنین تعداد زائران غیرایرانی اسکان یافته در استان قم از 24 اسفندماه گذشته تا پایان دهم فروردین ماه را دو هزار و 200 تن ذکر کرد و با اشاره به بازرسی های انجام گرفته از تاسیسات گردشگری گفت: در این مدت مجموعا 746 مورد بازدید نظارتی صورت گرفته است که 56 مورد تشویق، 206 مورد تذکر کتبی و 62 فقره اخطار کتبی دریافت کردند و پنج مورد نیز به دلیل تخلفات صورت گرفته تعطیل شدند.

در قم حدود 400 واحد تاسیسات گردشگری وجود دارد که از این تعداد 30 واحد هتل، 24 واحد هتل آپارتمان، 54 مورد مهمانپذیر، 59 دفتر خدمات مسافرتی، 128 مجتمع بین راهی، پذیرایی و گردشگری و 150 واحد خانه مسافر است.

همچنین چهار هزار کلاس درس در قالب 400 واحد آموزشی برای اسکان مسافران در نظر گرفته شده است.

400 نمازخانه و 70 سالن ورزشی نیز برای اسکان اضطراری مسافران با امکانات اولیه از دیگر امکانات اداره کل آموزش و پرورش دراین رابطه می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار