گلباران بیت تاریخی امام خمینی(ره) در نخستین روز دهه فجر

قم (پانا) - بیت تاریخی امام خمینی (ره) در قم همزمان با سالروز ورود ایشان به میهن اسلامی با حضور قشرهای مختلف مردم قم گلباران شد.

کد مطلب: ۱۳۴۳۳۴۶
لینک کوتاه کپی شد
گلباران بیت تاریخی امام خمینی(ره) در نخستین روز دهه فجر

مراسم گلباران بیت تاریخی رهبر کبیر انقلاب اسلامی در قم امروز چهارشنبه ۱۲ بهمن‌ماه در سالروز ورود آن امام عظیم الشان به میهن اسلامی با حضور جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح استان، مدیران آموزش و پرورش، معلمان، دانش آموزان و خانواده های معظم شهدا در قم برگزار شد.

شرکت کنندگان در این مراسم، ابتدا در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) تجمع کردند، سپس مسیر حرم مطهر تا بیت تاریخی امام راحل را در حالی که شاخه های گل در دست داشتند و شعارهای انقلابی سر می دادند، پیمودند.

آیت الله «سیدمحمد سعیدی» امام جمعه قم طی سخنانی در آغاز این مراسم در حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) اظهار کرد: در دهه فجر باید به موضوع اتحاد و انسجام تاکید شود و دشمن بر روی همین موضوع متمرکز شده است تا وحدت از جامعه برچیده شود.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) گفت: نقشه‌های دشمنان در سایه تفرقه رخ می‌دهد که با حفظ وحدت می‌توان از فتنه‌ها عبور کرد و یک صف در مقابل دشمنان ایستاد.

وی ادامه داد: همه مسئولان باید با تلاش شبانه روزی در راستا خدمت به مردم بزرگ ایران توسعه و پیشرفت این کشور را دنبال کنند.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه امام راحل از ابتدا تا آخر عمرشان بر این امر دغدغه داشتند که نظام توحید را در این کشور مستقر شود افزود: روزی که امام راحل به ایران آمد بسیاری از مردم بدون آنکه کسی به آنها بگوید وارد میدان شدند و به استقبال امام راحل رفتند و ارادت خود را نشان دادند.

سرود جمهوری اسلامی نیز در جوار بیت تاریخی امام راحل از سوی گروه رزم نوازان سپاه قم نواخته شد و حاضران به پرچم سه رنگ ایران اسلامی ادای احترام کردند.

اجرای سرود دانش آموزی نیز بخش دیگری از برنامه‌های این مراسم بود. در پایان، حاضران شاخه‌های گل را در جوار تمثال امام خمینی (ره) قرار داده و یاد و خاطره بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران را با اهداء شاخه های گل به تمثال مبارک امام خمینی(ره) گرامی داشتند.

در بیت تاریخی امام راحل نیز نمایشگاه عکسی از زندگی و مبارزات بنیانگذار انقلاب اسلامی برپا شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار