استاندار کردستان:

شعر آئینی تاثیر فراوانی بر خصلت خداجویی در رفتار و گفتار بشر دارد

استاندار کردستان گفت: خداجویی و خداپرستی مهم‌ترین خصلت بشری است که بر گفتار و رفتار افراد تاثیر می‌گذارد و تاثیرپذیری آن از طریق شعر و هنر بر روی انسان بیشتر است.

کد مطلب: ۴۶۱۹۹۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا کردستان،عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره منطقه‌ای شعر آئینی در محل مجتمع فرهنگی و هنری فجر سنندج با بیان این مطلب اظهار داشت: مهم‌ترین وسیله ارتباط بشر زبان است، انسان از زمانی که پا به عرصه وجود گذاشت بعد از اینکه با ایما و اشاره مقاصد خود را به دیگران فهماند دست به اختراع زبان زد و با استفاده از قدرت تکلم زبان‌های مختلف را به وجود آورد.

وی افزود: با وجود اینکه زبان‌های رایج در دنیا وسیله انتقال پیام و برآورد کردن نیازهای ما انسان‌ها هستند ولی نیازهای ما انسان‌ها صرفا در خواسته‌های مادی، فیزیکی و پست دنیایی خلاصه نمی‌شود.

زاهدی خاطر نشان کرد: انسان با استفاده از وسیله دیگری به نام هنر که زبان روزمره توان رفع نیازمندی‌های روحی را ندارد روی آورد که با استفاده از آن توانست پا را از نیازهای روزمره فراتر گذارد.

استاندار کردستان اظهار داشت: انسان به شعر نیازمند است، چراکه باید مفاهیم و نیاز والاتری را مطرح کند به همین دلیل به نوع دیگری سخن گفتن که لطافت و طراوت بالاتری از سخن گفتن عادی و روزمره داشت روی آورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار