یک شاعر و پژوهشگر شعر آئینی در گفت‌وگو با پانا:

مهمترین شاخه ادبیات فارسی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شعر آئینی است

کرج (پانا) - یک شاعر و پژوهشگر آئینی البرزی عنوان کرد مهمترین شاخه ادبیات فارسی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شعر آئینی است که یکی از قدرتمندترین شاخه‌های ادبیات است.

کد مطلب: ۱۲۹۹۲۹۲
لینک کوتاه کپی شد
مهمترین شاخه ادبیات فارسی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شعر آئینی است

امیررضا احمدی شاعر و پژوهشگر آئینی متولد ۱۳۸۳ است. وی لیسانس افتخار ادبی را در سن ۱۷ سالگی کسب کرد و حافظ۵۰۰۰ بیت شعر و عضو رسمی ادیبان البرز است. وی در گفت گو با پانا بیان کرد: «حدود ۴ سال است که به صورت تخصصی و حرفه ای در زمینه شعر آئینی مشغول به کار هستم و مولف هشت جلد کتاب در زمینه تالیف و پژوهش شعر آئینی هستم که عبارتند از مجموعه شعر ماه و خورشید(چاپ‌هشتم)که رتبه اول کتاب سال شده است، مجموعه رباعی آن کس که تو را شناخت (چاپ سوم)که برگزیده کتاب فصل دفاع مقدس و تابلو فرش شد، صبح بهمن ۱(چاپ‌پنجم)که مربوط به زندگینامه و خاطرات عموی شهیدم،شهید بهمن احمدی با تقریظ آیت الله همدانی و صبح بهمن ۲ که مجموعه اشعار در رثای شهید بهمن احمدی است، شناسنامه شهید علمدار و شهید احمدی که نثر دفاع مقدس هستند، با کاروان صبر که گزیده شعر زینبی به اهتمام شاعر، سوره صبر در زمینه پژوهش در شعر زینبی و تصحیح دیوان غبار همدانی است.»

احمدی افزود: «بنده از کودکی در فضای اهل بیت تنفس می کردم از سن ۶ یا ۷ سالگی به تعزیه علاقمند شدم سپس چند سالی رشته مداحی کار کردم که مقام کشوری هم دریافت کردم و با خواندن شعر در مجالس به شعر نوشتن روی آوردم و این توفیق را پیدا کردم.»

وی اضافه کرد: «در زمینه مطالعه آثار شاعران بنده علاقه وافری به دیوان ها و تذکره های قدمای ادبیات فارسی دارم و همچنین دل مشغولی بسیاری به شعر آئینی قدما.»

این شاعر در ادامه اظهار کرد: «از نظر بنده سرودن شعر یک استعداد ذاتی و یک لطف و موهبت الهی است و در زمینه شعر آئینی سرودن یک نوع عنایت از طرف ائمه معصومین و یک نوع توفیق است که شامل انسان می شود. یک شاعر آئینی مانند یک بلندگو و به تعبیر دیگر تریبون دین است. هر شاعر آئینی باید زبان خودش را داشته باشد و نوع بیان خودش را در شعرش پیدا کند و در هنگام سرودن شعر از شاعران دیگری تقلید نکند. شاعری که در شعرش خودش باشد شاعر خوبی است که همزمان چه از لحاظ فرم، چه از لحاظ محتوا و چه از لحاظ زبان تمام این نکات را در خودش جای می دهد.»

وی ادامه داد: «بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مهمترین شاخه ادبیات فارسی بحمدالله شعر آئینی است. شعر آئینی یکی از قدرتمندترین شاخه های ادبیات است که امروزه پویاترین موضوعات است. در شعر آئینی بایدها و نبایدهایی را داریم که باید به آنها وفادار و متعهد بمانیم و شعرمان خنثی نباشد که شعر خنثی و بدون درد به درد هیچ جامعه انقلابی نخواهد خورد.»

احمدی در پایان یادآوری کرد: «در زمینه دسته بندی بایدها و نبایدها و نامگذاری شعر آئینی این زحمات را مدیون استاد عزیزم پدر شعر آئینی و دبیر دائمی شعر آئینی کشور، استاد دکتر محمدعلی مجاهدی (پروانه) هستیم.»

دانش آموزخبرنگار: آیلار فیضی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار