تاکیداستاندار آذربایجان غربی:

توسعه همکاریهای علمی ،فرهنگی میان استان آذربایجان غربی و ارزروم ترکیه

استاندار آذربایجان غربی در دیدار با رییس دانشگاه آتاتورک ارزروم،بر توسعه همکاریهای علمی، دانشگاهی، فرهنگی و ورزشی میان دو استان تاکید کرد .

کد مطلب: ۴۴۰۸۳۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا آذربایجان غربی، سعادت در این دیدار که صبح امروز (چهارشنبه) در محل استانداری ترتیب یافت، ضمن اعلام آمادگی و استقبال از توسعه و تعمیق همکاریها در بخشهای مختلف علمی و دانشگاهی با استان ارزروم ترکیه گفت: استان ارزروم ترکیه، در سالهای اخیر پیشرفتهای بسیار خوبی در زمینه های دانشگاهی، علمی، پزشکی، کشاورزی، فنی و مهندسی داشته و در همین راستا آذربایجان غربی آمادگی دارد تا ضمن توسعه همکاریها با این استان، از تجربیات و دستاوردهای علمی و تحقیقاتی آن نیز استفاده کند.

وی با اشاره به وضعیت دریاچه ارومیه نیز اظهار کرد: ترکیه در رابطه با ایجاد روشهای نوین در کشاورزی مثل توسعه آبیاری های نوین، اصلاح بذر و نهال و ارتقای ظرفیتهای تولید، پیشرفتهای چشمگیری بدست آورده است و آذربایجان غربی در این زمینه ها بویژه در راستای کمک به روند احیای دریاچه ارومیه نیز علاقمند به توسعه همکاریها با ترکیه است.

سعادت در ادامه از والی استان ارزروم ترکیه برای سفر به آذربایجان غربی دعوت و همچنین در خصوص سفر خود به ارزروم نیز اعلام آمادگی کرد.

حکمت کوچاک رئیس دانشگاه آتاتورک نیز در این دیدار، ضمن ابراز خرسندی از سفر به آذربایجان غربی و دیدار با مهندس سعادت گفت: آذربایجان غربی به لحاظ وجود دانشگاهها و اساتید و هیات علمی، از استانهای برتر در همسایگی ترکیه است و دانشگاه آتاتورک ارزروم، در رابطه با توسعه ارتباطات علمی با دانشگاههای این استان آمادگی دارد.

معمر یایلالی رئیس دانشگاه ارزروم تکنیک و دکتر نعمت ییلدیریم رئیس کرسی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آتاتورک نیز در این دیدار حضور داشتند و آمادگی خود را برای گسترش همکاری های علمی و دانشگاهی با آذربایجان غربی اعلام کردند.

دکتر علیرضا رادفر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی، منتظمی رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در ارومیه و رمضانی معاون مدیرکل دفتر سیاسی استانداری نیز در این دیدار حضور داشتند.

گفتنی است، دانشگاه آتاتورک یکی از دانشگاههای قدیمی و ریشه دار ترکیه است که در سال 1957 تاسیس شده و با چند دانشگاه کشورمان از جمله دانشگاه ارومیه تفاهم نامه همکاری دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار