متخلف حرفه ای زنده گیری پرندگان شکاری به دام افتاد

خبرگزاری پانا: مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری از دستگیری چهار صیاد متخلف زنده گیری و شکار غیرمجاز پرندگان در استان خبر داد.

کد مطلب: ۳۹۳۰۸۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا،مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: ماموران یگان حفاظت استان در عملیاتی نامحسوس یک متخلف زنده گیری پرندگان شکاری در منطقه خشک آخور کوه مادر و دختر گندمان را دستگیر کردند. وی گفت: از این متخلف یک بهله دلیجه و دو قطعه فاخته به همراه ادوات شکار از جمله دام و تور کشف و ضبط شد.
وی با بیان اینکه این پرندگان در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با قیمت های بسیار بالایی به فروش می رسد، افزود: برای شکار پرندگان شکاری شکارچیان از روش کوخه استفاده می کنند. احمدی اظهار کرد: صیادان در روشی که به کوخه نشینی معروف است با کندن زمین و ایجاد یک چاله بزرگ داخل آن می روند و روی گودال را با پارچه ای همرنگ خاک می پوشانند و بعد با رها کردن کبوتر، قمری یا گنجشکی که به پایش طناب نازکی بسته شده توجه پرندگان شکاری را جلب می کنند. وی گفت: جریمه شکار و زنده گیری پرندگان شکاری بیش از 150 میلیون تومان است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال وبختیاری از دستگیری سه صیاد متخلف دیگر در شهرستان لردگان در دو روز گذشته خبرداد وگفت: از این متخلفان 40 قطعه زرد پره وحشی به همراه یک قبضه اسلحه کشف و ضبط شد.
استان چهارمحال وبختیاری به دلیل قرار گرفتن در منطقه زاگرس میانی از تنوع زیستی بالایی برخوردار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار