جریمه سنگین در انتظار قاچاقچیان پرندگان شکاری

تهران (پانا) - عصر روز گذشته 12 شهریورماه محموله بزرگ پرندگان شکاری با ۸۳ بهله از خانواده شاهین و گونه‌های شاهین، بحری و بالابان با همکاری یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر و پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی کنگان کشف و ضبط شد.

کد مطلب: ۸۵۱۱۵۱
لینک کوتاه کپی شد
جریمه سنگین در انتظار قاچاقچیان پرندگان شکاری

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، علی تیموری با تایید این موضوع گفت: به استناد ماده 7 قانون شکاروصید، ماده 13 همین قانون و تبصره 2 آن، مرجع قضایی می‌تواند قاچاقچیان را به پرداخت ضررو زیان محکوم کند.

تیموری با تاکید بر برخورد جدی سازمان حفاظت محیط زیست با قاچاقچیان و متخلفان محیط زیستی ادامه داد: جریمه هر بهله از این پرندگان 600 میلیون ریال و جمع جریمه آن حدود 49 میلیارد و هشتصد میلیون ریال است. البته به دلیل صید جانوران کمیاب و در معرض انقراض، مرجع قضایی می‌تواند حکم به تحمل حبس تا سه سال و جزای نقدی دهد.

وی در ادامه با استناد به ماده 25قانون مبارزه با قاچاق کالاو ارز گفت: مجزا از مجازات یاد شده، عاملان به جزای تعیین شده در قانون مذکور محکوم خواهند شد.

مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه این محموله قاچاق از بزرگترین محموله‌ها در کشور و بزرگترین محموله در استان بوشهر است، گفت: مقصد قاچاقچیان خلیج فارس بود زیرا قیمت این گونه‌ها در کشورهای حاشیه خلیج بسیار بالاست.

تیموری در پایان با اظهار تاسف از نحوه نگهداری این پرنده‌ها گفت: این پرندگان وضع نامساعدی دارند و اقدامات از طریق دامپزشکی استان در حال انجام است تا پس از بهبود جسمی با قید فوریت در زیستگاه‌ها رهاسازی شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار