مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی مازندران خبرداد :

رشد و توسعه صنایع كوچك ، با عاملیت خوشه های صنعتی

خبرگزاری پانا : مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی مازندران ، از رشد و توسعه صنایع كوچك ، با عاملیت خوشه های صنعتی ، خبر داد .

کد مطلب: ۳۶۷۵۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، عباسعلی وفایی نژاد با اشاره به نقش خوشه در توسعه صنعت گفت : خوشه های صنعتی ، نقشی مهم و محوری در سیاست های صنعت و اقتصاد استان و کشور ایفا می کنند و توسعه خوشه صنعتی ، دارای بازدهی بیشتر نسبت به سایر راههای توسعه بنگاههای بخش های مختلف ، به دلیل افزایش همکاری و فعالیت مشارکتی ، هزینه کمتری را در بر دارد .

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی مازندران اظهار داشت : خوشه صنعتی می تواند موتور محرکه اقتصاد باشد و توسعه خوشه صنعتی دارای مزایای فراوانی شامل کاهش هزینه های تولید ، کمک به ازدیاد بهره وری و جلوگیری از هدر دادن منابع ، تسهیل تبادل اطلاعات و تجربه ، تقویت توان حضور در بازارهای هدف ، افزایش نوآوری ، دسترسی آسان به تأمین کنندگان مواد اولیه ، خدمات ارتقاء توان رقابتی واحدهای عضو خوشه ، انعطاف پذیری و تنوع بالا در کنار تولید است .

وفایی نژاد بیان داشت : تفکر همگرایی و همفکری و تعامل پیشرفت خوشه های صنعتی موجب انتقال دانش و بینش صنعتگران شده و در نتیجه رونق اقتصادی می شود .

وی افزود : شرکت شهرکهای صنعتی مازندران بعنوان متولی امر توسعه خوشه ، تعداد 15 خوشه صنعتی در زمینه ادوات کشاورزی ، مصنوعات چوبی ، گردشگری ، پرورش گل و گیاه زینتی و پرورش ماهیهای گرم آبی و سرد آبی را در استان ، شناسایی کرده است .

وفایی نژاد تصریح کرد : خوشه ادوات کشاورزی جویبـار ، بعنوان خوشه برتر کشور و خوشه توسعه ای معرفی گردید و در این مدت ، 18 درصد افزایش اشتغال و رشد 50 درصـدی فروش و صادرات را در بر داشته است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار