مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل:

طرح توسعه سه خوشه صنعتی اردبیل در دست اجراست

اردبیل (پانا) - مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل گفت: طرح توسعه سه خوشه صنعتی فرش، پلاستیک و لبنیات استان در حال امکان سنجی و اجراست.

کد مطلب: ۸۴۲۹۹۳
لینک کوتاه کپی شد
طرح توسعه سه خوشه صنعتی اردبیل در دست اجراست

علی نظری شیخ احمد افزود: علاوه براین سه خوشه صنعتی دیگر شامل خوشه فلزی، صنایع چوبی و گردشگری در دست اقدام است .
وی از تشکیل اولین کمیته راهبری خوشه های کسب و کار استان خبر داد و گفت: خوشه های کسب و کار نقش محوری و اساسی در سیاست های توسعه ای بخش های اقتصادی و صنعتی بسیاری از کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه ایفا می کنند .
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اطهارداشت: بر این اساس در راستای سیاست توسعه ای سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران پس از شناسایی خوشه های مزیت دار استان شامل لبنیات ، فرش و گلیم دستباف ، پلاستیک ، گردشگری، صنایع چوب ، مبلمان و صنایع فلزی با اولویت های استانی از سال 1394طرح توسعه خوشه های کسب و کار فرش و پلاستیک به صورت همزمان وارد فاز عملیاتی و اجرایی شد .
نظری شیخ احمد بیان کرد: در سال حمایت از کالای ایرانی بدنبال برطرف کردن موانع پیش روی تولید در استان طرح توسعه خوشه های صنعتی با هدف ایجاد کسب و کار، تقویت ارتباط ، شبکه سازی و همکاری اعضای خوشه صنعتی با یکدیگر مدنظر قرار گرفته است .
وی با بیان اینکه طرح توسعه خوشه های صنعتی یک ظرفیت بسیار بزرگ برای اشتغال و تولید استان محسوب می شود، افزود: برنامه توسعه خوشه ‌های کسب و کار با بهره ‌مندی از تجربه کشورهای توسعه یافته در کشور پایه ریزی شده و تاکنون نیز دستاوردهای موفقی داشته است .
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان بیان کرد: با ایجاد خوشه های صنعتی ، فعالیت بنگاه های اقتصادی در کنار هم تجمیع و سبب بهره مندی از خدمات یکدیگر می شوند .
نظری شیخ احمد به کاهش هزینه های سرمایه گذاری با استقرار سرمایه گذاران در شهرک ها و نواحی صنعتی استان اشاره کرد و گفت: شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل با در اختیار گذاشتن زمین برای سرمایه گذاران با قیمت و تسهیلات مناسب و امکانات و تاسیسات زیربنایی اولیه از جمله آب، برق، گاز آماده کمک به توسعه خوشه های صنعتی است .
استان اردبیل با نرخ بیکاری 12 درصد از استان های سطح اشتغال پایین و بیکاری بالا محسوب می شود و اجرای طرح های کسب و کار در بخش های گردشگری ، صنایع دستی ، صنایع لبنی و صنایع پلاستیک و فلزی در کاهش بیکاری آن بسیار موثر است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار