معاون وزیر راه و شهرسازی:

مهمترین کار ما ایمن سازی مدارس حاشیه جاده ها است

خبرگزاری پانا: معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای کشور گفت: سال 94 قصد داریم تا 1400مدرسه حاشیه جاده ها را در سطح کشور از نظر ترافیکی ایمن سازی کنیم .

کد مطلب: ۳۴۶۶۰۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا،داوود کشاورزیان در مراسم هم پیمانی ایمنی دانش آموزان که به منظور هفته جهانی ایمنی (ایمنی‌برای کودکان) توسط طرفداران جمعیت ایمنی راه ها در مجتمع فرهنگی رضوان برگزار شد اظهار داشت: دستگاه های مختلف در زمینه ارتقای ایمنی جاده های کشور تلاش می کنند وخوشبختانه طی سالهای اخیر با آموزشهایی که وجود داشته علی رغم افزایش چشمگیر خودرو در کشور میزان تلفات کاهش یافته است.

وی افزود: بیشتر حوادث و سوانح ناشی از خطاهای انسانی است و سهم کوچکی را نیز عدم ایمنی راه ها دارد بنابراین یکی از اولویت های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در سالهای اخیر تامین ایمنی راه ها و نصب دوربین های کنترل سرعت است تا بتوانیم از حوادث خطرساز جلوگیری کنیم.

کشاورزیان خاطرنشان کرد: علاوه برافزایش دوربین های کنترل ثبت سرعت نیروهای انسانی و پلیس را و پاسگاه های پلیس راه را در کشور افزایش دادیم که امیدواریم بتوانیم به میزان قابل توجهی سوانح جاده ای را کاهش دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: البته نباید از نقش آموزش و دستگاه های فرهنگی بویژه آموزش و پرورش در زمینه فرهنگ سازی درست استفاده از وسایل نقلیه غافل شد.

وی ادامه داد: یکی از مسائل جدی که باید مورد توجه دستگاه های فرهنگی کشور باشد آموزش حق تقدم و احترام به عابرین پیاده است و امیدواریم بتوانیم از دستگاه هایی نظیر آموزش و پرورش ، صدا وسیما و ابزارهای فرهنگی وتبلیغاتی در این زمینه استفاده کنیم تا رفتارهای قابل قبول فرهنگی در زمینه فرهنگ ترافیک و رانندگی داشته باشیم.

کشاورزیان خاطرنشان کرد: آموزش در دوران کودکی بسیار ماندگار است و نباید از نقش بزرگ آموزش و پرورش در زمینه ارتقای ایمنی کشور غافل شد ما نیز به سهم خود سعی می کنیم که ایمنی راه ها را تامین کنیم.

وی یاد آور شد : یکی از کارهای مهم ما ایمنی مدارس حاشیه جاده ها است حدود 1400 مدرسه در حاشیه جاده ها وجود دارد که یا در گذشته در کنار جاده ها ساخته شده است یا بعدا از کنار آنها جاده عبور کرده است. و امیدواریم در سال 94 بتوانیم این موضوع را مرتفع کنیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی در خاتمه گفت: 850 باب مدرسه را نیز از نظر ایمنی ترافیکی ایمن سازی خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار