تغذیه ، تحرک بدنی و خواب خوب سه عامل مهم سلامتی دانش آموزان

خبرگزاری پانا : کارگاه آموزشی ویژه مجریان طرح ارتقاء سلامت نوجوانی استان های قطب 3 کشوری با موضوع بلوغ و نوجوانی در استان قزوین برگزار شد

کد مطلب: ۳۱۹۱۷۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ،

کارگاه آموزشی دو روزه با حضور ملوک متقیان مشاور مدیرکل سلامت وزارت آموزش و پرورش ، اصلانی رئیس اداره سلامت وزارت و جمعی از کارشناسان سلامت استان های آذربایجان غربی و شرقی ، گیلان ، کردستان ، اردبیل و زنجان در استان قزوین برگزار گردید.

متقیان در این کارگاه آموزشی طی سخنانی به تعاریف مختلف بلوغ در دانش آموزان پرداخت و گفت: پختگی و تکامل از معانی بلوغ می باشند.

وی در ادامه با اشاره به برنامه های دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش افزود: از جمله برنامه های حوزه سلامت می توان برنامه نظام مراقبت و سلامت ، آموزش پیشگیری از بیماریها ، توسعه علمی و بهسازی منابع انسانی و آموزش بهداشت وایمنی در مدارس را نام برد.

مشاورمدیرکل سلامت خاطر نشان کرد: از دیگر برنامه های مهم حوزه سلامت ، اختصاص شناسنامه سلامت به دانش آموزان است که از این طریق بتوان در هر دوره تحصیلی 4 بار دانش آموز مورد ارزیابی قرار بگیرد.

متقیان تصریح کرد: امضاء تفاهم نامه بین وزارت آموزش وپرورش و وزارت بهداشت و درمان از دیگر اقدامات دفتر سلامت می باشد که در خصوص بررسی و نظارت بر پایگاه های تغذیه سالم (بوفه های مدارس) منعقد شده است.

ایشان در ادامه بیان کرد: تغذیه ، تحرک بدنی و خواب خوب سه عامل مهم سلامتی دانش آموزان می باشد که باید در مدارس و خانه به این سه مقوله توجه جدی شود.

عین اله صادقی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین نیز در سخنانی اظهار کرد: پیوند مطلوبی بین تربیت بدنی و سلامت وجود دارد که برای پیشبرد اهداف این دو حزوه این ارتباط امری حیاتی و ضروری است.

وی افزود: امیدوار هستیم که برگزاری این دوره ها کمک شایانی به افزایش اطلاعات همکاران و کارشناسان باشد و اهداف و ویژگی های مهم حوزه سلامت مشخص و تبیین گردد.

خیراله رحمانی معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی استان نیز ضمن ارج نهادن به برگزاری کارگاه آموزشی بیان کرد: برای ساخت آینده ، سرمایه گذاری در حوزه کودکان و دانش آموزان با اجرای برنامه های سلامت امکان پذیر خواهد بود، برنامه سلامت آینده دانش آموزان ما را می سازد که این امر با اثربخشی و بهره وری همراه خواهد بود.

گفتنی است این کارگاه آموزشی از روز یکشنبه 3 اسفند ماه شروع و تا 4 اسفند ماه به مدت دو روز در سالن جلسات دانشگاه فرهنگیان به طول خواهد انجامید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار