استاندار اردبیل خبر داد

آمادگی شرکت کویتی برای ساخت هتل در اردبیل

خبرگزاری پانا:استاندار اردبیل گفت: یک شرکت کویتی قرار است هتلی را در اردبیل احداث کند که در کنار آن در بحث توسعه گردشگری، سال آینده طرح بزرگ گردشگری مشگین‌شهر به بهره‌برداری می‌رسد.

کد مطلب: ۳۰۴۹۶۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، مجید خدابخش در مراسم افتتاح دفتر منطقه‌ای ایسنا در اردبیل اظهار داشت: دولت تدبیر و امید در بحث رسانه‌ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی بر اخلاق‌مداری، حفظ شئونات، پرهیز از تنش‌های غیرضروری و خودداری از التهابات اجتماعی تاکید کرده و در عین حال از نقد مدیران و برنامه‌های دولت استقبال می‌کند.

وی افزود: نقدهایی که اصلاح جامعه و روند توسعه استان را در بر بگیرد مورد استقبال و توجه ماست و بنده به عنوان نماینده دولت در این استان از نقد رسانه‌های مختلف استقبال کرده و خود را مدیون این نقدها می‌دانم، چرا که در یک سال گذشته بیشترین تلاش و همت بنده و همکاران بر این بوده تا از این نقدها استفاده کرده و در اصلاح بسیاری از امور از آنها بهره بگیریم.

رئیس شورای اداری استان دوری از نقد‌پذیری را دچار شدن به آفت خودپسندی اعلام کرد و گفت: باید فضای نقد در رسانه‌های ما به شکل مناسب و مطلوب نهادینه شود، چرا که قصد دولت نیز حمایت از نقدهای سازنده است و دولت دوست ندارد مطبوعات، رسانه‌ها، سایت‌ها، خبرگزاری‌ها و خبرنگاران مدیحه‌گو و یا مدیحه‌سرا باشند.

خدابخش بیان کرد: با تاکیدات امام راحل و مقام معظم رهبری و رئیس جمهور آنچه که باید به شکل صحیح اتفاق بیفتد بیان صادقانه خدمات انجام شده در نظام اسلامی و روشنگری‌ها و اطلاع‌رسانی‌های دقیق و در کنار آن و بیان نقدهای سازنده است که بسیار مفید و موثر خواهد بود.

وی ادامه داد: انتشار مطالب غیرواقع جز ایجاد تلاطم و اسباب ایذایی قوام و دوام ندارد و در یک سال گذشته در کنار همراهی خوب با رسانه‌ها در مواردی نیز شاهد انتشار مطالبی بودیم که به جای بهبود شرایط اسباب سوءاستفاده‌هایی از طریق رسانه‌های بیگانه شد، در حالی که با هوشیاری و زیرکی بهتر از این می‌توانیم در انتشار مطالب دقت کرده و با مثبت‌اندیشی و ترزیق روحیه امیدبخشی اقدام کنیم.

استاندار اردبیل اختلاف را امری طبیعی و بهره‌گیری از ابزار و امکانات اصلاحی را در رفع این افت‌ها و آسیب‌ها ضروری اعلام کرد و افزود: ضروری نیست که با انتشار برخی از مطالب فضای جامعه را ناامن کنیم و یا بخواهیم آرامش آن را بر هم بزنیم که بنده بارها از رسانه‌ها خواسته‌ام تا در انتشار اینگونه مطالب با دقت نظر بیشتر اقدام کنند.

خدابخش در بخش دیگری از سخنان خود به مسیر توسعه‌ای استان و بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها در تقویت این مسیر اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها باید نقش اساسی را در این زمینه انجام دهند، چرا که ما در امر توسعه حداقل چند دهه از سایر استان‌ها عقب مانده‌ایم، در حالی که در رقابت با استان‌های برخوردار باید جبران مافات انجام شده و یک توسعه حقیقی را شاهد و ناظر باشیم.

وی ضرورت ایجاد رفاه و آسایش برای هموطنان و بهره‌گیری از توان نخبگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را در مسیر توسعه و نقش‌آفرینی به حق رسانه‌ها را در این زمینه بیان کرد و ادامه داد: امسال در باب جبران این عقب‌ماندگی در قیاس با سال گذشته اعتبارات 17 برابر افزایش یافته و این منابع مالی در اختیار دستگاه‌ها قرار گرفته است.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان با یادآوری اینکه امروز نشاط و شادابی عمرانی در استان با تجهیز بسیاری از کارگاه‌ها و فعال شدن بسیاری از پروژه‌ها رخ داده است، تصریح کرد: بعد از سفر رئیس جمهور از محل 8 میلیارد دلار اعتبار استان‌های مرزی یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به استان اردبیل در توسعه آب و خاک اختصاص یافته است.

خدابخش یادآور شد: در شمال استان بیش از 83 هزار هکتار از اراضی دیم به آبی تبدیل شده و با دو بار کشت این اراضی رونق اقتصادی و به تبع آن ارتقای توان صنایع تبدیلی نیز شاهد خواهیم بود.

وی ترویج کشت پسته و زعفران را در استان در ایجاد و خلق ثروت را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: تدارک زیرساخت‌هایی همچون منطقه ویژه اقتصادی در 2 هزار هکتار، الحاق شمال استان به منطقه آزاد ارس و ایجاد پارک علم و فناوری در 10 هکتار زیرساخت مناسبی است که می‌تواند زمینه جذب سرمایه‌گذاران را فراهم کند.

استاندار اردبیل یکی از توانمندی‌های استان را توسعه معدنی با تکیه بر سه زون معدنی قزل‌اوزن، ارسباران و باغرو بیان کرد و گفت: برای مطالعات و امر استخراج و اکتشاف معدنی در این زون‌ها 50 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود.

خدابخش در پایان سخنان خود نهادینه شدن گفتمان و ادبیات جذب سرمایه‌گذاران را ضروری اعلام کرد و یادآور شد: یک شرکت کویتی قرار است هتلی را در اردبیل احداث کند که در کنار آن در بحث توسعه گردشگری سال آینده طرح بزرگ گردشگری مشگین‌شهر به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) نیز در این مراسم اظهارداشت: اعتماد به رسانه‌های داخلی به ویژه خبرگزاری‌های فعال در کشور افزایش یافته و بیشتر مراجعات برای دریافت اخبار موثق به بنگاه‌های خبری داخلی است.

علی متقیان گفت: نقش رسانه‌ها در عصر امروز یک نقش قابل توجه و بی‌بدیل است، به طوری که در ارتقای فکری، فرهنگی و هویتی جامعه و توانمندسازی حرکت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها نقش رسانه‌ها مهم و تاثیرگذار است و در القای برخی از مسائل در افکار عمومی و همچنین جوامع مختلف نقش حیاتی و اساسی را دارند.

وی افزود:‌ امروز در گسترش صلح و امنیت جهانی و رسیدن انسان به مرز خوشبختی، رسانه‌ها می‌توانند تاثیرگذاری خاص و نقش حیاتی را ایفا کنند، چرا که جامعه با یک اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی می‌تواند به سمت رو به جلو حرکت کرده و از عقب‌ماندگی‌ها نجات پیدا کند.

مدیرعامل ایسنا گفت: تاثیرپذیری رسانه‌ها به حدی است که در ایجاد اختلاف، برافروختن آتش جنگ، نزاع و دودستگی، رسانه‌ها می‌توانند نقش خود را انجام دهند به طوری که امروز در یک حرکت متفاوت و مقابله تمام عیار رسانه‌ها تلاش و جدیت بر این است تا برخی از حقایق نادیده گرفته شده و در یک ادغام راست و دروغ مطالب و موضوعات مختلف به جامعه القا شود.

متقیان سرعت انتشار اخبار را بسیار مهم و اساسی توصیف کرد و ادامه داد: این سرعت انعکاس به حدی است که گویی بشر در لحظه اخبار را دریافت کرده و در این مسیر سیر می‌کند که قطعا در این انتشار سرعت و داد و ستد جهانی برخی از بی‌اخلاقی‌ها و تبعیض‌ها را شاهد هستیم که ضروری است رسانه‌های ما با آراستگی دینی و ارزش‌های فرهنگی خود را از این آسیب بر حذر دارند.

وی بیان کرد: ما امروز شاهد آن هستیم که اخبار به شکلی که مورد توجه جامعه است، سازماندهی شده و انتشار پیدا می‌کند که البته بنگاه‌های سخن‌پراکنی سعی دارند به گونه‌ای در انتشار اخبار مطالب را القا کنند که مسائل راست، ‌ناراست و مسائل دروغ، حقیقی جلوه کند.

مدیرعامل خبرگزاری دانشجویان ایران یادآور شد: در این فضا ما بیش از هر زمان دیگر به ایجاد اعتماد و وثوق در بین مخاطبان نیاز داریم تا بتوانیم مقابله حقیقی را با این شرایط نامطلوب داشته باشیم و در نقطه مقابل با قلم و بیان صحیح مطالب سعی در ایجاد اعتماد واقعی داشته باشیم.

متقیان فعالیت 15 ساله خبرگزاری دانشجویان را یادآور شد و تصریح کرد: هدف ما این بوده که ایرانیان از زبان ایرانیان مطالب را دریافت کنند و این خبرگزاری در این مدت تلاش کرده تا اخبار را سریع و آسان منتشر کرده و یک اعتماد و وثوق به وجود آورد تا همه به درست بودن اخبار ایمان داشته باشند.

وی ادامه داد: به دنبال فعالیت این خبرگزاری، خبرگزاری‌های متعدد دیگری نیز فعالیتشان را آغاز کرده‌اند و تلاش همه این رسانه‌ها در مقابله با بنگاه‌های سخن‌پراکنی غرب انتشار اخبار درست و صحیح و واقع‌بینانه همراه با امیدبخشی است.

مدیرعامل ایسنا سه شعار این خبرگزاری را انتشار اخبار خوب، مفید و امیدبخش توصیف کرد و یادآور شد: ما منکر خطا و اشتباه در این مسیر نیستیم اما بر این باوریم که در مسیر درست و صحیح همراه با انتشار اخبار واقع‌بینانه قدم برمی‌داریم و با استقلال منطقه‌ای ایسنا قطعا انتشار اخبار در این استان نیز از سرعت و کیفیت بهتری برخوردار خواهد بود.

متقیان عنوان کرد: ما از ظرفیت دانشجویان نیز در این خبرگزاری استفاده خواهیم کرد و تلاش بر این است تا با انتشار اخبار صحیح و درست و نقدها و تحلیل‌های واقع‌بینانه تعداد اخبار تکذیبی خود را کاهش داده و در کنار سلامت و صحت اخبار سعی کنیم تا یک امیدواری و اعتماد را در جامعه به وجود آوریم.

وی در پایان سخنان خود از مسئولان و مدیران استان اردبیل خواست تا در فعالیت منطقه‌ای ایسنا در استان اردبیل این مجموعه را یاری کرده و با همراهی خبرگزاری دانشجویان بتوانند در کمترین زمان اخبار را انتشار دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز در این مراسم اظهار داشت: ما در استان اردبیل از تولید اخبار متنوع و انتشار آن از طریق رسانه‌ها در تنگنا و مضیقه هستیم و به اصطلاح در این حوزه می‌لنگیم.

سیدناصر اسحاقی گفت: هر چند سرعت انتشار اخبار و همچنین نقل بسیاری از مسائل از طریق رسانه‌ها مناسب و به موقع اتفاق می‌افتد، اما ما در تولید اخبار همچنان با نارسایی‌های روبه‌‌رو هستیم که جا دارد با آموزش و تربیت خبرنگاران متعدد بکوشیم تا این ضعف را برطرف کنیم.

وی تولید اخبار متنوع همراه با نقد مسائل و موضوعات مختلف را ضروری و حیاتی خواند و گفت: تولید اخبار باید توام با سلامتی، سرعت و مبتنی بر دقت باشد چرا که خبر همچون خونی است که در رگ جامعه و شریان حیاتی ساری و جاری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل یادآور شد: اگر این خون به شکل سالم و سریع انتقال پیدا کند، قطعا پیکره جامعه و فرد سالم را تقویت کرده و از آن پشتیبانی می‌کند که قطعا در این بین باید ضعف‌ها و نقص‌ها را نیز با نقدهای سازنده و مدبرانه برداشت.

اسحاقی تصریح کرد: به هیچ‌وجه ما از نقد صحیح و سالم به معنای تخریب یاد نمی‌کنیم و برداشت ما نیز چنین نیست، چرا که نقد سازنده آن است که یک تغییر و تحول واقعی ایجاد کند که نتایج آن ملموس و قابل توجه باشد.

وی از انسان به عنوان اولین نقاد آفرینش یاد کرد و گفت: زمانی که بشر از معبود خود سئوال کرد که علت آفرینش و مقصد نهایی چه بوده است، در حقیقت نقد موضوع بوده که قطعا این فرایند در طول تاریخ برای جامعه بشری ادامه داشته حتی ساری و جاری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل بیان کرد: باید به سمتی حرکت کنیم تا یک فضای امیدبخش همراه با خوش‌بینی به آینده از طریق اخبار رسانه‌ها به ویژه خبرگزاری به صورت جامع انتقال پیدا کند که قطعا تولید و جریان‌دهی به چنین امری می‌تواند به پویایی بیشتر و حرکت بالنده کمک کند.

اسحاقی افزود: در استان اردبیل ما همواره اعلام کردیم که همراه و هم‌راستا با رسانه‌ها بوده و در جهت رفع مشکلات آنها آمادگی داریم و بیشترین تاکید ما نیز بر تقویت و توسعه برنامه‌های آموزشی برای خبرنگاران بوده است.

در ادامه این مراسم رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل نیز با بیان اینکه از سال 80 هم‌زمان با فعالیت کشوری ایسنا در استان اردبیل نیز دفتر خبرگزاری ایسنا فعال شده و در تولید و انتشار اخبار پیش‌قدم بوده است، گفت: این رسانه‌ سعی کرده است تا با انعکاس اخبار درست، نقد سازنده و پرهیز از تخریب سعی کند تا زمینه حرکت رو به‌ جلو در عرصه تولید و انتشار اخبار به طور جدی فراهم آید.

رامز نصیری‌صالح عنوان کرد: قطعا از این به بعد نیز با استانی شدن فعالیت خبرگزاری ایسنا سعی بر این است تا در کنار انتشار اخبار مختلف و بیان عملکرد دولت، با اصل قرار دادن سه محور کاری ایسنا تولید و انتشار اخبار خوب، مفید و امیدبخش بتوان در این راستا قدم‌های اساسی را برداشت.

در این مراسم به صورت نمادین با انتشار اخباری دفتر منطقه‌ای خبرگزاری ایسنا در استان اردبیل راه‌اندازی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار