فرماندار تویسرکان:

پارک علم و فناوری برای تحول در وضعیت تویسرکان ضروری است

خبرگزاری پانا: فرماندار تویسرکان گفت: پارک علم و فناوری برای تحول در وضعیت تویسرکان ضروری است.

کد مطلب: ۲۹۲۷۱۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاتری پانا، سید مهرداد موسوی،در جلسه ای که با حضور نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی، معاون پارک علم و فناوری استان همدان و روسای دانشگاه ها در محل دانشگاه فنی و مهندسی تویسرکان در خصوص راه اندازی پارک علم و فناوری در تویسرکان برگزار شد،پارک علم و فناوری را حلقه مفقوده علم، صنعت و ثروت دانست و افزود: پارک علم و فناوری برای تحول در وضعیت شهرستان تویسرکان نیازی ضروری است.

وی با اشاره به اینکه در دنیای امروز برای کسب سود و منفعت مالی نگاه به دانش پژوهش‌محور است، تاکید کرد: علم و پژوهش باید کاربردی باشد تا منجر به ثروت و اشتغال شود.

موسوی با بیان اینکه قشر علاقه‌مند و مستعد در تویسرکان به ویژه نسل نوجوان و جوان در این عرصه زیاد است، گفت: این مرکز کمک می‌کند تا هدفمند و با نظارت علمی و قانونی ایده‌های ارائه شده در راستای تولید ثروت به مرحله نهایی برسد.

فرماندار تویسرکان با اشاره به اینکه مجوز پارک علم و فناوری در تویسرکان گرفته شده، بیان کرد: با مشخص شدن مکان با همکاری روسای مراکز آموزش عالی شهرستان پارک علم و فناوری فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

معاون پارک علم و فناوری استان همدان نیز در این جلسه گفت: افرادی که به پارک علم وفناوری معرفی می شوند در یک شورای تخصصی مورد ارزیابی قرار می گیرند و اگر در مرحله ای قرار بگیرند که بتوان به عنوان یک ایده جدید از آنها استفاده کرد در یک دوره کانونی در پارک شکل می گیرند.

دکتر کزازی افزود: این افراد در یک دوره سه ماهه و با تسهیلاتی حدود 800 هزار تومان فعالیت می کنند که باید در این سه ماه خودشان را نشان بدهند و پیشرفتی را داشته باشند و در حقیقت نمونه ای از آن ایده را باید ساخته باشند.

وی اظهار داشت: این افراد بعد از اینکه وارد مرحله پیشرو می شوند در مسیر ثبت اختراع قرار می گیرند ودر اینجا یک بلوغ علمی و فناوری استحصال و وارد مرحله رشد وتقریبا یک هویت مستقل پیدا می کنند.

معاون پارک علم وفناوری استان گفت: تمام این زمینه ها توسط یک شورای تخصصی و داوران متخصص ارزیابی می شوند وبعد از آن به عنوان موسسه و شرکتهای دانش بنیان معرفی و طبق ماده 47 برنامه چهارم می توانند از معافیت های مالیاتی استفاده کنند.

دکتر کزازی با اشاره به اینکه بحث نوآوری و کارآفرینی بیشتر مطرح است بیان کرد: این شرکتها می توانند به عنوان مرکزی که کاملا هویتش مستقل است، یک صنعت و واحد فن آور از نظر نوآوری، فناوری و کارآفرینی منشا خیرات و برکات برای کشور باشند.

وی در خصوص تعداد پارکهای علم و فناوری در استان و شهرستانها گفت: یک پارک علم و فناوری تحت نظارت مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در همدان و همچنین مراکز فعال در شهرستانها، مراکز رشد واحدهای فن آور ملایر، رزن، کبوتر آهنگ و در تویسرکان با توجه به اینکه مجوز گرفته شده منوط بر اینکه فضای فیزیکی جهت احداث آن فراهم شود می توان نام برد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار