رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

استفاده از روغن صنعتی پالم در صنایع اردبیل مشاهده نشده است

خبرگزاری پانا: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: طبق جواب آزمایشات مختلف که از مرکز برای ما ارسال شده است هیچگونه استفاده از روغن صنعتی پالم در مواد غذایی استان اردبیل وجود نداشته است

کد مطلب: ۲۶۹۰۹۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، فرهاد پورفرضی در جلسه پرسش و پاسخ با خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: بیمارستان تروما اردبیل در ابتدا قرار بود به عنوان یک بخش سوختگی آغاز به کار کند که بعداً پیش‌بینی شده است که این مجموعه با افزایش تخت و امکانات درمانی بیشتر تکمیل شود ولی منابع مالی این طرح پیش‌بینی نشده است.

وی ادامه داد: اجرای این طرح‌ها را اداره مسکن و شهرسازی بر عهده دارد و قرار شده است مبلغ درخواستی این مجموعه توسط دانشگاه علوم پزشکی اردبیل پرداخت شود که تا به امروز حدود یک میلیارد تومان در وجه این اداره کل پرداخت شده است و بعد از تکمیل تجهیز این مجموعه به عهده دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: بر اساس آمار اداره کل بیمه سلامت کشور ما قبلاً در استان اردبیل حدود 50 هزار نفر فاقد بیمه داشتیم که آمارهای جدید نشان می‌دهد 65 هزار نفر در این استان دارای بیمه شده‌اند که با توجه به این آمار به نظر می‌رسد در استان اردبیل فردی فاقد بیمه سلامت وجود نداشته باشد.

پورفرضی یادآور شد: استان اردبیل بر اساس سطح‌بندی‌ها 2 هزار و 850 تخت بیمارستانی نیاز دارد و ما نیز به دنبال احداث یک بیمارستان 500 تختخوابی هستیم که برای آغاز این کار مذاکراتی انجام گرفته است که امیدواریم نهایی شود تا بتوانیم به استاندارد وجود 2 هزار و 800 تخت بیمارستانی در استان برسیم.

وی تصریح کرد: در همه شهرستان‌های استان اردبیل تمامی بیمارستان‌ها بازسازی شده و کمبود‌های آنها برطرف شده است که در این راستا بیمارستان 120 تختخوابی پارس‌آباد و بیمارستان فاطمی اردبیل برای تخصیص اعتبار 100 درصدی لحاظ شده‌اند که امیدواریم هر چه زودتر عملیات بازسازی آنها به اتمام برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ادامه داد: برای اجرای چند پروژه درمانی و بهداشتی با پیمانکار مربوطه وارد مذاکره شده‌ایم و قرارداد بین دانشگاه و پیمانکار طرح بسته شده است که در صورت آماده‌سازی این مجموعه‌ها حدود 8 هزار متر‌مربع به فضای دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اضافه خواهد شد.

پورفرضی در پایان سخنان خود گفت: طبق جواب آزمایشات مختلف که از مرکز برای ما ارسال شده است هیچگونه استفاده از روغن صنعتی پالم در مواد غذایی تولیدی استان اردبیل وجود نداشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار