در همایش بزرگ فرهنگیان تهران تاکید شد:

برجسته شدن نقش معلم در صدا و سیما

خبرگزاری پانا:جمعی از فرهنگیان شهر تهران در آستانه برگزاری مراسم بزرگداشت مقام معلم و گرامیداشت یاد و خاطره معلم شهید مرتضی مطهری مراسمی به عنوان آمادگی در تحقق شعار امسال یعنی اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و جهادی برگزار کردند.

کد مطلب: ۲۱۱۲۴۹
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، محمود فرشیدی،دبیر کل کانون مدارس اسلامی ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهدا، معلمین شهید و استاد شهید مرتضی مطهری فلسفه تشکیل این همایش را اهمیت تربیت کودکان و نوجوانان دانست و افزود:تاکید حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری نیز بر تربیت اسلامی کودکان و نوجوانان است.
وی افزود: استکبار جهانی در مواجه با نظام اسلامی ابتدا از ترور شخصیت ها مانند شهید مطهری استفاده کرد و چون در این جبهه به نتیجه نرسید امورز به تهاجم فرهنگی روی آورده است.
فرشیدی مسئولیت فرهنگیان در موقعیت کنونی را مهم برشمرد و افزود: فرهنگیان وظیفه دارند تا در کنار تدریس به وظیفه تربیتی خود نیز عمل کنند و دانش آموزان را که به عنوان امانت نزد آنها سپرده شده اند به درستی هدایت کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:مدیران آموزش و پرورش از ستاد تا صف باید از دغدغه های معلمان آگاه و از آنان حمایت کنند و ارزشها مانند دروس اهمیت داشته باشند.
وزیر اسبق آموزش و پروش تاکید کرد:وظیفه دستگاه های فرهنگی آن است که با تهیه فیلم ، کتاب و محصولات فعالیت معلمان را به جامعه بیشتر معرفی کنند.
فرشیدی در خاتمه یادآور شد:سایت رسانه معلم، یک سایت میلیونی است که در اختیار همه معلمان قرار دارد و معلمان با طرح خواسته های خود می توانند با آن ارتباط برقرار کنند.
سید محمد باقر پیش نمازی ، معاون اسبق پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش در تجمع فرهنگیان تهران گفت:تجلیل از معلم ارزش قائل شدن برای علم ، فرزندان و آینده کشور و انقلاب است.
وی افزود:در آموزش و پرورش برنامه های خوبی تدوین می شود اما این برنامه صرفا نباید روی کاغذ باشند و علاوه بر خوب تدوین شدن به اجرای خوب هم نیاز دارند و زمانی این برنامه ها به نتیجه می سند که معلم نقش تربیتی خود را به درستی ایفا کند.
پیشنمازی خاطر نشان کرد:وظیفه یک معلم تشخیص ویژگی های نوزده گانه ای است که توسط مقام معظم رهبری در ابتدای سیاست های کلی تحول در نظام آموزش و پرورش به سران سه قوه ابلاغ کردند.
پیشنمازی ادامه داد:معلم هنگامی می تواند اثر گذار باشد که برای تربیت کودکان و نوجوانان از راه محبت وارد شود و برنامه های تربیتی باید به گونه ای باشد که دانش آموز در مدرسه هم احساس مسئولیت کند به این منظور می توان از ظرفیتهای تعاونی مدرسه استفاده کرد.
وی در خاتمه صدا و سیما را در معرفی نقش معلم موثر دانست و افزود: صدا و سیما با تولید فیلم می تواند نقش و جایگاه معلم را در جامعه بهتر تبیین کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار