عملیات نشاکاری مکانیزه اراضی شالیکاری گیلان 9هزارهکتارافزایش می یابد

خبرگزاری پانا: رییس اداره مکانیزاسیون سازمان جهادکشاورزی گیلان گفت: امسال عملیات نشاکاری مکانیزه در اراضی شالیکاری گیلان 9هزارهکتار بیشتر از سال قبل انجام می شود.

کد مطلب: ۲۰۶۰۹۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، حیدر کامیاب گفت: سال گذشته 46هزار هکتار از اراضی شالیکاری گیلان به صورت مکانیزه نشاء کاری شد که امسال این رقم به 55هزارهکتار افزایش می یابد.

وی اظهار کرد: در صورتی که توانایی اقتصادی و فنی شالیکاران گیلانی افزایش یابد در پنج سال آینده کشاورزی گیلان می تواند به وضعیت قابل قبولی در مکانیزه شدن برسد.

کامیاب گفت: برای سال زراعی جاری 320میلیارد ریال تسهیلات از سوی بانک کشاورزی برای بخش مکانیزاسیون استان اختصاص یافته است که تاکنون برای دریافت معادل 160میلیارد ریال متقاضیان به بانک معرفی و بقیه نیز درحال انجام است.

وی مکانیزه شدن اراضی شالیکاری را راهی برای کاهش سختی کار شالیکاری، جذب جوانان به کشاورزی و جلوگیری از کاربری اراضی کشاورزی دانست.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اکثر ماشین آلات اصلی مکانیزه برنج از کشورهای دیگر وارد می شود ولی در سال های اخیر مکانیزاسیون در گیلان شتاب خوبی داشته است.

کامیاب افزود: برای افزایش مکانیزه کردن کشاورزی گیلان اتکا به صنایع داخلی ضروری است و باید صنایع مرتبط با بخش کشاورزی برنج در استان سرمایه گذاری صورت گیرد.

استان گیلان با داشتن 238هزارهکتار اراضی شالیزاری حدود 40درصد برنج با کیفیت کشور را تولید می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار