با حضور مدیرکل جدید اموربانوان و خانواده استانداری اردبیل:

مجمع مشورتی بانوان عضو شوراهای اسلامی شهرهای استان اردبیل تشکیل شد

خبرگزاری پانا: مدیرکل جدید اموربانوان و خانواده استانداری گفت: راه یافتن 11نفر از بانوان به شورای اسلامی شهرهای استان نشانه ی اعتماد مردم به توان و مسوولیت پذیری بانوان در جامعه است.

کد مطلب: ۱۷۶۲۸۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا. ماریا موسوی، مدیرکل جدید دفتر امور بانوان و خانواده ی استانداری اردبیل ، در اولین جلسه ی این مجمع از برگزاری ماهانه ی جلسات مجمع، با حضور بانوان عضو شورا و هم چنین دعوت از نمایندگان ادواری زن در چهار دوره ی شورای اسلامی شهرهای استان خبر داد.

موسوی راه یافتن 11نفر از بانوان به شورای اسلامی شهرهای استان را نشانه ی اعتماد مردم به توان و مسوولیت پذیری بانوان در جامعه دانست و گفت: امید است، شما با حفظ و تقویت اعتمادی که نسبت به زنان در جامعه ایجاد شده است ، موجب افزایش نمایندگان زن در دوره های بعدی شوراهای اسلامی گردید.

وی، یکی از برنامه های سال آینده را برگزاری همایش "نقش زنان در مدیریت شهری" در دو محور فعالیت ها و خدمات شهرداری ها در حوزه ی زنان و جایگاه زنان در ساختار شهرداری، با همکاری و مشارکت شهرداری ها و شوراهای اسلامی شهرهای استان عنوان کرد.

مدیرکل جدید دفتر اموربانوان و خانواده در بخش دیگری از سخنان خود ، تشکیل اتاق فکر بانوان در راستای آسیب شناسی و تحلیل وضعیت حوزه ی زنان و ارایه راه کارهایی برای برون رفت از مشکلات، با همیاری نخبگان فکری جامعه را خواستار شد و بر شناسایی زمین مناسب برای احداث پارک بانوان در شهرهای استان، ایجاد کمیسیون بانوان در شوراها جهت پیگیری نیازها و مطالبات زنان، ارایه ی تسهیلات و خدماتی برای زنان سرپرست خانوار و خود سرپرست ، تشکیل گروه های همیاری بانوان و NGOهای زنان تأکید کرد.

موسوی هم چنین از تشکیل جلسه ی ویژه ی پیگیری و رفع نارسایی ها و نواقص موجود در پروژه ی پارک بانوان اردبیل با حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اردبیل در آینده ای نزدیک خبر داد.

در ادامه ی این نشست، هریک از نمایندگان حاضر به ارایه ی نظر و طرح مسائل و مشکلات شهر خود، به ویژه در حوزه ی زنان پرداختند.

گفتنی است: در دوره ی چهارم شورای اسلامی شهری استان اردبیل، یازده نفر از بانوان از شهرهای اردبیل، پارس آباد، خلخال، نمین، عنبران، هیر، رضی، لاهرود و کوراییم موفق به کسب آرای لازم برای ورود به شورا شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار