معاون وزیر و سرپرست سازمان آموزش و پرورش استثنایی:

کیفیت‌بخشی به آموزش دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در اولویت برنامه‌ها قرار دارد

مشهد (پانا) - معاون وزیر و سرپرست سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: کیفیت‌بخشی آموزش تلفیقی و یکپارچه به نحوی که دانش‌آموزان با نیازهای ویژه که امکان ادامه ‏تحصیل در مدرسه عادی دارند از برنامه‌های آموزشی ویژه برخوردار شوند از مهمترین اولویت‌ها است.

کد مطلب: ۱۴۶۰۴۳۸
لینک کوتاه کپی شد
کیفیت‌بخشی به آموزش دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در اولویت برنامه‌ها قرار دارد

حجت‌اله الماسی در جمعبندی گردهمایی دو روزه روسای ادارات آموزش‌وپرورش استثنایی کشور پس از تبیین برنامه‌های معاونت‌های سازمان ‏و ارائه نظرات و دیدگاه‌های استان‌ها، اولویت کاری مدیران ستاد و استان‌های آموزش و پرورش استثنایی برای سال تحصیلی آتی را اعلام کرد.

الماسی با اشاره به اولویت کاری مدیران ستاد و استان‌ها برای سال تحصیلی جاری اظهار کرد: کیفیت‌بخشی آموزش تلفیقی و یکپارچه به نحوی که دانش‌آموزان با نیازهای ویژه که امکان ادامه ‏تحصیل در مدرسه عادی دارند از برنامه‌های آموزشی ویژه برخوردار شوند از مهمترین اولویت‌ها است.

وی افزود: متناسب‌سازی برنامه درسی آموزش‌وپرورش استثنایی با توجه به اینکه هم‌اکنون محتوای کتب درسی ‏با شرایط خاص بعضی گروه‌های دانش‌آموزان استثنایی سنخیت ندارد و موجب شده بعضی دانش‌آموزان ‏چند سال در یک پایه تحصیلی بمانند و گسترش کیفی و کمی برنامه‌های پرورشی و ورزشی در سطح مدرسه، منطقه و استان و برگزاری ‏برنامه‌های کشوری به‌صورت قطبی در برنامه‌های پرورشی، سرود و تئاتر مورد توجه ویژه قرار گیرد.‏

سرپرست سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: تربیت و تامین نیروی انسانی مورد نیاز مدارس استثنایی از طریق ظرفیت‌های ایجاد شده در دانشگاه ‏فرهنگیان به‌ویژه به شیوه دو مدرکی و‏ ‏از طریق مشارکت سازمان فنی‌وحرفه‌ای، مسیری ایجاد کنیم که دانش‌آموزان استثنایی علاقه‌مند ‏بتوانند بعد از فارغ‌التحصیلی، یک مهارت که امکان کارآفرینی از طریق آن باشد را کسب کنند.

الماسی ادامه داد: با استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌ها و همکاری‌های مردمی، دانش‌آموزان استثنایی بازمانده از تحصیل ‏شناسایی و اقدام‌های لازم برای بازگشت آن‌ها به تحصیل فراهم شود. به نحوی که پوشش تحصیلی در همه ‏دوره‌ها به وضعیت حداکثری برسد.

وی گفت: آموزش نظام‌مند والدین به شیوه ترکیبی در مراکز جامع سنجش، آموزش، ‏توانبخشی و مداخله به‌هنگام رشدی - تربیتی برنامه‌ریزی و اجرا شود و به منظور اتمام مرحله سنجش در مراکز جامع برای اطلاع‌رسانی به خانواده‌ها از ظرفیت شبکه‌های ‏ملی صدا و سیما و سکوی شاد استفاده حداکثری به عمل آید.

الماسی افزود: آموزش‌های تکمیلی به شیوه ترکیبی برای معلمان جدیدالاستخدام استثنایی با همکاری دانشگاه ‏فرهنگیان برنامه‌ریزی و اجرا شود.

دانش‌آموزخبرنگار: حسنا داریوش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار