معاون وزیر و سرپرست سازمان آموزش و پرورش استثنایی:
کیفیتبخشی به آموزش دانشآموزان با نیازهای ویژه در اولویت برنامهها قرار دارد
مشهد (پانا) - معاون وزیر و سرپرست سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: کیفیتبخشی آموزش تلفیقی و یکپارچه به نحوی که دانشآموزان با نیازهای ویژه که امکان ادامه تحصیل در مدرسه عادی دارند از برنامههای آموزشی ویژه برخوردار شوند از مهمترین اولویتها است.
![کیفیتبخشی به آموزش دانشآموزان با نیازهای ویژه در اولویت برنامهها قرار دارد](https://cdn.pana.ir/thumbnail/MTY0OGQ2U3El/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHhY3g7hopXvwsAIKXaKdntA,,/MTY0OGQ2U3El.jpg)
حجتاله الماسی در جمعبندی گردهمایی دو روزه روسای ادارات آموزشوپرورش استثنایی کشور پس از تبیین برنامههای معاونتهای سازمان و ارائه نظرات و دیدگاههای استانها، اولویت کاری مدیران ستاد و استانهای آموزش و پرورش استثنایی برای سال تحصیلی آتی را اعلام کرد.
الماسی با اشاره به اولویت کاری مدیران ستاد و استانها برای سال تحصیلی جاری اظهار کرد: کیفیتبخشی آموزش تلفیقی و یکپارچه به نحوی که دانشآموزان با نیازهای ویژه که امکان ادامه تحصیل در مدرسه عادی دارند از برنامههای آموزشی ویژه برخوردار شوند از مهمترین اولویتها است.
وی افزود: متناسبسازی برنامه درسی آموزشوپرورش استثنایی با توجه به اینکه هماکنون محتوای کتب درسی با شرایط خاص بعضی گروههای دانشآموزان استثنایی سنخیت ندارد و موجب شده بعضی دانشآموزان چند سال در یک پایه تحصیلی بمانند و گسترش کیفی و کمی برنامههای پرورشی و ورزشی در سطح مدرسه، منطقه و استان و برگزاری برنامههای کشوری بهصورت قطبی در برنامههای پرورشی، سرود و تئاتر مورد توجه ویژه قرار گیرد.
سرپرست سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: تربیت و تامین نیروی انسانی مورد نیاز مدارس استثنایی از طریق ظرفیتهای ایجاد شده در دانشگاه فرهنگیان بهویژه به شیوه دو مدرکی و از طریق مشارکت سازمان فنیوحرفهای، مسیری ایجاد کنیم که دانشآموزان استثنایی علاقهمند بتوانند بعد از فارغالتحصیلی، یک مهارت که امکان کارآفرینی از طریق آن باشد را کسب کنند.
الماسی ادامه داد: با استفاده از ظرفیت سایر دستگاهها و همکاریهای مردمی، دانشآموزان استثنایی بازمانده از تحصیل شناسایی و اقدامهای لازم برای بازگشت آنها به تحصیل فراهم شود. به نحوی که پوشش تحصیلی در همه دورهها به وضعیت حداکثری برسد.
وی گفت: آموزش نظاممند والدین به شیوه ترکیبی در مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بههنگام رشدی - تربیتی برنامهریزی و اجرا شود و به منظور اتمام مرحله سنجش در مراکز جامع برای اطلاعرسانی به خانوادهها از ظرفیت شبکههای ملی صدا و سیما و سکوی شاد استفاده حداکثری به عمل آید.
الماسی افزود: آموزشهای تکمیلی به شیوه ترکیبی برای معلمان جدیدالاستخدام استثنایی با همکاری دانشگاه فرهنگیان برنامهریزی و اجرا شود.
دانشآموزخبرنگار: حسنا داریوش
ارسال دیدگاه