نمایشگاه تاریخی-فرهنگی قوچان به روایت اسناد ساواک

قوچان (پانا) - نمایشگاه تاریخی-فرهنگی قوچان به روایت اسناد ساواک در دانشگاه صنعتی قوچان افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۴۵۹۷۰۳
لینک کوتاه کپی شد
نمایشگاه تاریخی-فرهنگی قوچان به روایت اسناد ساواک

مجید مهدویان رئیس دانشگاه صنعتی قوچان اظهار کرد: یکی از اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی و محوری در حوزه فرهنگی، بازخوانی اسناد تاریخی ساواک در قوچان بود که این دانشگاه بررسی و پژوهش پیرامون ۱۰۰ سند مهم مربوط به دوران رژیم پهلوی را برعهده گرفت.

وی افزود: از میان آثار بررسی شده، سی اثر برای نمایشگاه انتخاب شد که این نمایشگاه یادآور اتفاق‌هایی بوده که حکایت از اشراف اطلاعاتی و رصد رخداد‌های این شهرستان توسط ساواک دارد و در این اسناد به جزئی‌ترین موارد و موضوعات از حال و هوای مردم قوچان اشاره شده است که در معرض دید دانشجویان قرار گرفت.

رئیس دانشگاه صنعتی قوچان یادآور شد: این نمایشگاه علاوه بر محیط دانشگاهی در مصلای قبای این شهرستان نیز به نمایش در می‌آید تا عموم مردم به ویژه نسل‌های امروز که از حال و هوا و اتفاق‌های آن زمان به ویژه روز‌های منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی بی‌خبر هستند آشنایی پیدا کنند.

مهدویان با تأکید بر اینکه برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی نباید محدود به حوزه دانشگاه شده و در سطح شهرستان نیز باید زمینه مناسبی صورت بگیرد، تصریح کرد: متأسفانه جای خالی فضایی مناسب برای برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها و انجام فعالیت‌های فرهنگی در قوچان بسیار حساس می‌شود که باید اقدام عملی در این زمینه انجام بگیرد.

خبرنگار دانش آموز: کوثر شاکری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار