آغاز غربالگری دانش‌آموزان پایه‌های سوم و پنجم ابتدایی‌

تهران (پانا) - مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی از آغاز غربالگری دانش‌آموزان پایه‌های سوم و پنجم ابتدایی، نسخه آموزگار خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۵۹۰۷۵
لینک کوتاه کپی شد
آغاز غربالگری دانش‌آموزان پایه‌های سوم و پنجم ابتدایی‌

به گزارش روابط عمومی‌ معاونت پرورشی و فرهنگی، امیر تجلی‌نیا مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی درباره غربالگری پایه روانشناختی ویژه دانش‌آموزان ابتدایی گفت: وزارت آموزش و پرورش از طریق سامانه نماد در تمامی مدارس دولتی و غیردولتی نسبت به پایش مستمر وضعیت تحصیلی و رفتاری دانش آموزان اقدام می‌کند.

وی ادامه داد: مدیر مدرسه با شناسایی دانش‌آموزان در معرض خطر یا بزه‌دیده به ارائه خدمات آموزشی، مشاوره فردی و خانوادگی و انجام مداخلات مختصر ضروری می‌پردازد و در صورت نیاز به ارجاع به دستگاه‌های برون سازمانی مبادرت می‌کند.

تجلی‌نیا افزود: غربالگری‌ بین اختلالات یادگیری در پایه اول ابتدایی و غربالگری روانشناختی در پایه‌های سوم و پنجم ابتدایی توسط آموزگاران و با پشتیبانی رابطان مشاوره انجام می شود.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اضافه کرد: غربالگری دو پایه سوم و پنجم از ۲۳ بهمن آغاز و تا ۱۸ اسفند ادامه خواهد داشت. همچنین غربالگری پایه اول ابتدایی از نیمه دوم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ آغاز می‌شود.

به گفته وی غربالگری در سامانه my.medu.ir صورت می‌گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار