مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی خبر داد"

راه‌اندازی ۳۲ کانون یاریگران زندگی در کشور

۳۰۶ فیلم کوتاه آموزشی برای دانش‌آموزان، مشاوران، معلمان، کارکنان مدارس و والدین تولید شده است‌

تهران (پانا) - مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی دستاوردهای این حوزه و اداره کل را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۴۴۴۷۹۸
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی ۳۲ کانون یاریگران زندگی در کشور

به گزارش روابط عمومی‌ معاونت پرورشی و فرهنگی، امیر تجلی‌نیا مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی با اشاره به برنامه‌ها و دستاوردهای این اداره کل بیان کرد: در بحث ساماندهی منابع انسانی نیروهای معاونت پرورشی و فرهنگی، ۴۶ هزار نیروی پرورشی، ۶ هزار دبیر درس تفکر و سبک زندگی و ۱۳ هزار نیروی مشاور ساماندهی شده‌اند.

وی افزود: ۶ عنوان دوره در سطح ملی برای همه نیروهای حوزه پرورشی و فرهنگی در قالب ۲ بسته آموزشی به شکل استانی شامل ۵ عنوان دوره برای مربیان امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی که در مجموع ۱.۵ میلیون نفر ساعت می‌شود، برگزار شده است.

تجلی‌نیا با اشاره به برنامه نماد یا نظام مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی ادامه داد: بازنگری و بررسی روایی محتوایی و سازه ابزارهای غربالگری نماد، اجرای بخش غربالگری در سال تحصیلی ۱۴۰۲_۱۴۰۱ و غربالگری بیش از 3 میلیون و 700هزار دانش‌آموز سراسر کشور در پایه‌های سوم، ششم، هفتم، هشتم، دهم و یازدهم همچنین تهیه ماژول آموزش و توانمندسازی در سامانه نماد با عنوان مدیریت محتوای آموزشی برای برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه دانش‌آموزان، معلمان، والدین، کارکنان، مدیران، مشاوران و ... از جمله اقدامات این بخش بوده است.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی گفت: محتوای آموزشی برای دانش‌آموزان، مشاوران، معلمان، کارکنان مدارس و والدین در قالب ۳۰۶ فیلم کوتاه و کتابچه تولید و در دسترس مخاطبان قرار گرفته است. همچنین موضوع غربالگری در تمامی مدارس کشور برای ۸ میلیون نفر دانش‌آموز پایه‌های دوم، سوم، پنجم، هفتم، هشتم و دهم اجرا شده است.

به گفته وی تاکنون ۳۲ کانون یاریگران زندگی نیز برای ارائه خدمات به دانش آموزان در سطح استان‌های کشور راه‌اندازی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار