مدیر آموزش و پرورش منطقه ۴ تهران:

انقلاب اسلامی یک انقلاب الهی است

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۴ ضمن تاکید بر اینکه برنامه‌های خلاقانه آموزشی و پرورشی بستر مناسبی برای امیدآفرینی در نوجوانان است، انقلاب اسلامی را یک انقلاب الهی عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۴۴۶۲۳۵
لینک کوتاه کپی شد
انقلاب اسلامی یک انقلاب الهی است

جلسه مدیران مدارس متوسطه دوره اول با حضور هادی زمانی‌نژاد، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۴، امیرحسین دلخواه، معاون آموزش متوسطه، بابک نجفی، مسئول ارزشیابی تحصیلی و حمیرا احمدی، کارشناس‌مسئول آموزش متوسطه دوره اول به میزبانی دبیرستان شهید سلیمانی برگزار شد.

هادی زمانی‌نژاد، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۴ ضمن تبریک فرا رسیدن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: انقلاب اسلامی، یک انقلاب الهی است و باید دستاورد‌های این انقلاب بزرگ بیان و آگاه‌سازی شود. دشمن به دنبال تولید یاس و ناامیدی است و وظیفه ما در مقابل اقدامات دشمن این است که عملکرد و دستاوردهای انقلاب اسلامی را بیان کنیم.

زمانی‌نژاد با اشاره به منویات مقام معظم رهبری با تاکید بر لزوم توجه به جهاد تبیین امیدآفرینی در جامعه را در راس تمام امور اعلام کرد و گفت: آموزش و پرورش با فعالیت خود به درستی می‌تواند این مهم را محقق کند. آموزش و پرورش در حوزه امیدآفرینی در جامعه نقش مهمی دارد و می‌تواند اهداف جهاد تبیین را محقق کند.

مدیر آموزش و پرورش منطقه 4 تهران افزود: امیدآفرینی موجب حرکت، پویایی، افزایش اعتماد به نفس و تلاش بیشتر دانش‌آموزان و جوانان می‌شود و با داشتن دانش‌آموزان و جوانان باانگیزه، مدارس پویاتری خواهیم داشت.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد انگیزه در دانش آموزان برای تحقق اهداف آموزشی و پرورشی بیان کرد: حفظ انگیزه در انجام کارها یکی از دغدغه‌های اصلی همه انسان‌ها است. همچنین زمانی انگیزه انسان به اوج می‌رسد که تکلیف یا وظیفه‌ای که بر دوشش می‌گذاریم مطابق قابلیت‌ها و توانایی‌هایش باشد.

زمانی‌نژاد افزود: انگیزه، نقشی بسیار مهم و اساسی در پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دارد. انگیزه از محورهای اساسی تعلیم و تربیت است که در فرایندهای یادگیری و پیشرفت تحصیلی و عملکرد دانش‌آموزان نقش مهمی دارد و این امر مهم در تبیین برنامه‌های آموزشی و پرورشی مدارس توسط مدیران مورد توجه قرار گیرد. اگر برنامه‌های آموزشی و پرورشی و ارکان تعلیم و تربیت اعم از مدیر، معاون و معلم بتوانند انگیزه لازم و مناسب را در دانش‌آموزان به وجود آورند در فرایند یادگیری و آموزش، دانش‌آموزان عملکرد بهتری خواهند داشت.

در ادامه، امیرحسین دلخواه، معاون آموزش متوسطه ضمن ارائه گزارشی از نتایج امتحانات نوبت اول، طرح‌ها و برنامه‌های این معاونت در نیمسال دوم را بیان کرد.

دانش‌آموز خبرنگار: محمدمهدی کاظمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار