مدیر مدرسه شاهد خاتمالانبیا شهرستانقرچک در گفتوگو با پانا:
نهضت سوادآموزی در قبل از انقلاب اسلامی معنا و مفهومی نداشت
قرچک (پانا) - مدیر مدرسه شاهد خاتمالانبیا شهرستانقرچک با اشاره به پیشرفتهای نظام آموزش و پرورش بعد از انقلاباسلامی، تاسیس نهضت سوادآموزی به فرمان امام راحل با هدف ایجاد شرایط تحصیل برای افرادی که از تحصیل جاماندهاند را از دستاوردهای ارزنده خواند و گفت: نهضت سوادآموزی در دوران پیش از انقلاب معنا و مفهومی نداشت.
سیاوش محمودی، مدیر مدرسه شاهد خاتمالانبیا شهرستانقرچک در رابطه با پیشرفتهای نهضت سوادآموزی بعد از انقلاب اسلامی ایران در گفتوگو با پانا بیان کرد: «در دوران پیش از انقلاب اسلامی، نهضت سوادآموزی معنا و مفهومی نداشت اما بعد از این دوران به فرمان امام راحل این ارگان با هدف ایجاد شرایط تحصیل برای افرادی که از تحصیل جا ماندهاند تشکیل شد. لازم به ذکر است این نهاد روزبهروز در حال توسعه است تا در نهایت روزی فرارسد که درصد بیسودای به صفر برسد.»
وی با اشاره به مقایسه مدارس در قبل و بعد از پیروزی انقلاب ادامه داد: «در قبل از پیروزی انقلاب، حدود ۱۲ روستا زیر نظر یک بخش بودند و مسیر رفتوآمد برای دانشآموزان بسیار دشوار بود و به همین دلیل بیشتر دانشآموزان از تحصیل باز میماندند اما بعد از پیروزی انقلاب حتی دوردستترین روستاها نیز دارای مدرسه شدند و تمامی دانشآموزان حق ادامه تحصیل پیدا کردند.»
مدیر دبستان شاهد قرچک در بیان تغییرات در شیوه تدریس در آن دوران افزود: «در اوایل انقلاب تدریس به شکل متمرکز بود بهگونهای که تدریس یک کتاب به ترتیب حروف الفبا بود که این روش بسیار آزاردهنده بود اما حال نحوه آموزش از کل به جز هست.»
محمودی با اشاره به اهمیت مهارتآموزی ادامه داد: «در گذشته مهارتآموزی و دستورزی معنا و مفهومی نداشت اما حال دانشآموزان در اول با این مفاهیم آشنا میشوند تا بتوانند با اصول اولیه بهتر ارتباط برقرار کنند. مهارتورزی در کودکان که پس از انقلاب به آن توجه خاصی میشد، ارتباط موثری با آینده شغلی دانشآموزان میتواند داشته باشد که این تنها نمونههایی از ثمرات پیروزی انقلاب اسلامی است.»
خبرنگار دانشآموز: ایلیا رشید
ارسال دیدگاه