معاون پرورشی آذربایجان شرقی:

کانون‌ها مکمل برنامه‌های تربیتی مدارس هستند

تبریز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی کانون‌های فرهنگی و تربیتی را مکمل برنامه‌های تربیتی هفتگی مدارس عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۴۴۵۳۳۵
لینک کوتاه کپی شد
کانون‌ها مکمل برنامه‌های تربیتی مدارس هستند

پناهعلی حسین زاده در گردهمایی مدیران کانون های فرهنگی و تربیتی استان ضمن تبریک سالروز ورود بنیان‌گذار کبیر جمهوری اسلامی ایران به کشور گفت: کانون ها به عنوان مراکز فرهنگی و تربیتی، مکمل برنامه های تربیتی هفتگی مدارس هستند چرا که مدارس نمی‌توانند با فعالیت هایی که در آنجا انجام می‌شوند به آن اهداف سند تحول بنیادین دست پیدا کنند که در این راستا لازمه محقق شدن این کار وجود مراکزی است که این کار را تکمیل و تقویت کنند.

وی ادامه داد: تمامی فعالیت هایی که در کانون های فرهنگی و تربیتی چه فرهنگی و چه هنری طراحی می شوند باید در نهایت خروجی که بدست می آید ما را به ۲۲ صفتی که در سند تحول بنیادین برای دانش آموزان طرح شده برساند و لذا در این خصوص کانون های فرهنگی و تربیتی باید مسیری را طراحی کنند که دانش آموزان را در نهایت با فرهنگ ایرانی اسلامی آشنا کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: اگر بتوانیم بهترین مربی برای دانش آموزان در راستای تربیت باور های انقلابی و دینی باشیم و بتوانیم آنها را با هم مکمل، هم‌سو و هم جهت کنیم قطعا می‌توانیم فردی را تربیت کنیم که در نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران انتظار داریم و لذا در این خصوص پرورشی دستاورد نظام جمهوری اسلامی است و در مجموع دارای ۲ ماموریت اصلی است که اولین ماموریت تعمیق باور های دینی و دومین ماموریت تعمیق باور های انقلابی است.

حسین زاده تصریح کرد: در خصوص روز انتخابات پیش رو یکی از وظایف اصلی ما به عنوان نیروی پرورشی روایت بیشتر از دستاورد های جمهوری اسلامی ایران، رفع شبهه هایی که در فضای مجازی و بین دانش آموزان اینجاد می‌کنند و که در این خصوص باید این گونه گفت که پرورشی سرباز ولایت است و لذا در این راستا تمامی فعالیت ها و برنامه هایی که در کانون های فرهنگی و تربیتی تا ۱۱ اسفند انجام میگرد باید حتما رویکرد مشارکت حداکثری داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امید است با برنامه هایی که در این عرصه طراحی شده شاهد موفقیت های مختلفی در زمینه های مختلف فرهنگی و هنری توسط دانش آموزان در مدت زمان بسیار کم باشیم.

دانش آموز خبرنگار : کوثر حسنی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار