مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در دستگاه تعلیم و تربیت بسیار ضروری است

تبریز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی بر تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در دستگاه تعلیم و تربیت که جزو مسائل ضروری است، تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۴۴۷۱۱۰
لینک کوتاه کپی شد
تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در دستگاه تعلیم و تربیت بسیار ضروری است

مسعود سعادتی گفت: ایام پیروزی انقلاب اسلامی زمینه و فرصتی بسیار مناسب و خوبی برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی است. چرا که دستاوردهای انقلاب اسلامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تبیین آن مطالب نیز در دستگاه تعلیم و تربیت بسیار ضروری است.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی کردن برای اهدافی که از پیش تعیین شده و مشخص کردن ابتدا و انتهای هر کار و اقدامی در حوزه تعلیم و تربیت بسیار اساسی است. چرا که با انجام این کار در نهایت به بهترین نتیجه در این عرصه خواهیم رسید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در پایان ضمن اشاره به اهمیت مکتب الهی اظهار کرد: نقش این مکتب در تربیت کردن بانوان بسیار اثرگذار و مهم است چرا که در این خصوص بعضی از افتخارات کسب شده توسط زنان مسلمان ایرانی به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران به دست آمده‌ است. لذا باید اینگونه گفت که بانوان در جامعه بعد از انقلاب اسلامی علاوه بر ایفای وظیفه بزرگی که آن هم نقش مادری و تربیت فرزند است در عرصه‌های دیگر نیز نقش‌آفرینی کرده‌اند و افتخارات بزرگی را به دست آورده‌اند.

میدان اثرگذاری مربیان، معلمان و اساتید بسیار وسیع‌تر از دیگر حوزه‌ها است

زهرا کوهی، مشاور امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی نیز در ادامه این مراسم گفت: نقش بانوان در جریان‌سازی، گفتمان‌سازی و اثرگذاری در جامعه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. چرا که باید نسبت خود را با جامعه به درستی بسنجیم و نسبت به آن جایگاهی که از آن برخوردار هستیم، برنامه‌ریزی دقیقی کرده و ایفای نقش کنیم.

وی ادامه داد: فرهنگیان و اثرگذاران ساحت تعلیم و تربیت در این راستا نقش‌آفرینی ویژه‌ای باید از دیگران داشته باشند. چرا که میدان اثرگذاری مربیان، معلمان و اساتید بسیار وسیع تر از دیگر حوزه‌ها است و باید به‌گونه ای ایفای نقش کنند که تمامی اقدامات در راستای فرایند های فرهنگی و اجتماعی انجام بگیرد.

مشاور امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی اذعان کرد: توجه کردن به نسل جدید جزء ویژگی‌ های اصلی و اساسی افراد کنشگر است چرا که امروزه مسائل بسیار زیادی برای آموختن از دانش‌آموزان وجود دارد که برای ایجاد تغییر، تحول و کنشگری در حوزه های تعریف شده نباید دانش‌آموزان را نادیده گرفت بلکه باید از ایده ها و استعداد هایی که دانش آموزان دارند به خوبی استفاده کرد.

کوهی در پایان خاطرنشان کرد: انجام دادن کار ها و فعالیت های تبیینی و ترویجی از ضرورت و اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چرا که بدون داشتن الگوی ذهنی مناسب از فعالیت‌های فرهنگی جامعه که در ذهنمان داریم به موفقیت نخواهیم رسید.

تجلیل از بانوان تاثیرگذار در سطح استان از جمله اقدامات امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش استان است

اختر آذریان، مشاور امور بانوان مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در ادامه گفت: ارتقای جایگاه زنان به ویژه بانوان فرهنگی با انجام دادن اقدامات شایسته‌ و برنامه‌ریزی دقیق و صحیح در این عرصه بسیار ضروری است.

وی ادامه داد: تجلیل از بانوان تاثیرگذار در سطح استان از جمله برنامه‌های امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش استان است که در این راستا حجم بالای تجلیل و قدردانی از اقدامات بانوان تاثیرگذار نشانگر جایگاه والا و ارزشمند بانوان است که در دستگاه تعلیم و تربیت نیز بانوان از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند.

مشاور امور بانوان مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: تجلیل از ۱۱۵ بانو و ۴۰ کارشناس امور بانوان به دلیل همکاری، انجام اقدامات جهادی و اجرای برنامه‌های متنوع برای تمامی بانوان استان نیز از دیگر برنامه‌های گرامیداشت مقام بانوان است که امید است در این خصوص شاهد برنامه‌ هایی با خلاقیت و ابتکار بیشتر در این حوزه و رشد و تعالی روزافزون بانوان باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار