سرپرست آموزش و پرورش کودکان استثنایی استان قزوین:

استان قزوین پیش از انقلاب مدرسه استثنایی نداشت/فیلم

قزوین (پانا) - سرپرست آموزش و پرورش کودکان استثنایی استان قزوین با اشاره به اینکه قبل از انقلاب مدرسه استثنایی در استان وجود نداشت و آموزش  کودکان با نیازهای ویژه رها شده بود، گفت پس از انقلاب در استان قزوین ۲۲ مدرسه ، ۹ مرکز جامعه سنجش آموزش توانبخشی و مداخله به‌هنگام رشدی تربیتی و یک مرکز تربیت شنوایی تاسیس شد.

کد مطلب: ۱۴۴۴۴۳۱
لینک کوتاه کپی شد
استان قزوین پیش از انقلاب مدرسه استثنایی نداشت/فیلم

سرپرست آموزش و پرورش کودکان استثنایی استان قزوین با اشاره به تاسیس مدرسه باغچه بان در سال ۱۳۶۲ در شهر قزوین گفت: پس از انقلاب توجه به کودکان با نیازهای ویژه در شهر قزوین مورد توجه مسئولین قرار گرفت. با همت مسئولین، ۲۲ مدرسه برای دانش آموزان با نیازهای ویژه، ۹ مرکز جامع سنجش آموزش توانبخشی و مداخله به‌هنگام رشدی تربیتی و یک مرکز تربیت شنوایی برای کودکان با کاشت حلزون، تاسیس شد.

حسن پور اضافه کرد: در استان قزوین هم اکنون ۱۰ مدرسه ابتدایی، ۴ دبیرستان دوره اول و دوم و ۷ مجتمع آموزشی که دارای مقطع ابتدایی تا دبیرستان دوره دوم هستند، برای کودکان استثنایی ایجاد شده است. همچنین برای رفع نیازهای دانش آموزان با نیازهای ویژه در دولت فعلی ۹ مرکز جامع سنجش آموزش توانبخشی و مداخله به‌هنگام رشدی، تربیتی تاسیس شده است.

حسن پور با اشاره به افزایش تنوع در رشته های دبیرستان های دوره دوم افزود: در استان قزوین برنامه های متنوعی برای افزایش مهارت شغلی دانش آموزان با نیازهای ویژه در حال انجام است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار