هنر معلمی تلفیق روش‌های آموزشی سنتی و مدرن است

مشهد (پانا) - یک نومعلم در مشهد گفت‌ هنر معلمی به کار بردن و تلفیق روش‌های سنتی و مدرن و انتخاب درست و متناسب با موضوع درس، همچنین استفاده از روش‌های متنوع یادگیری و ایجاد تنوع در آموزش ثمربخش‌تر است.

کد مطلب: ۱۴۴۳۰۰۸
لینک کوتاه کپی شد
هنر معلمی تلفیق روش‌های آموزشی سنتی و مدرن است

مونا باقری آموزگار پایه سوم دبستان عفاف روستای دوست‌آباد مشهد گفت: دادن مسئولیت‌های مختلف با توجه به توان بچه‌ها و کمک گرفتن در امر تدریس و همکاری و آموزش دانش‌آموزان ضعیف‌تر به یکدیگر باعث افزایش اعتماد به نفس و ایجاد دید مثبت در آن‌ها نسبت به خود می‌شود.

وی بیان کرد: جو آموزشی ما باید تغییر کند تا مدرسه برای بچه‌ها فضای دوست داشتنی شود‌. استفاده از روش‌های جذاب آموزشی مثل پازل‌ها، فیلم‌ها و کلیپ‌ها و انجام آزمایشات عملی در حین تدریس و بهره‌گیری از مناسبت‌های تاریخی و فرهنگی کشورمان باعث جذاب‌تر شدن فضای درس و مدرسه برای دانش‌آموز می‌شود.

او عنوان کرد‌: من برای مجهز کردن خود به آموزش‌های نوین دائما در حال تحقیق و جستجو و تبادل اطلاعات با همکاران و استفاده از شبکه‌های آموزشی مجازی و به روز کردن دانش شغلی خود هستم که بتوانم آموزش‌هایی به روز به دانش‌آموزان انتقال دهم.

باقری گفت: هدف من مفید و مثمر‌ثمر بودن برای کشورم است و همیشه این سوال در ذهن من بوده که تا کنون چه دستاوردی داشته‌ام و در قبال سال‌های متمادی زحمات معلمین و مسئولین کشورم و خانواده‌ام چه اقدامی انجام داده‌ام. به همین خاطر تصمیم گرفتم با انتخاب شغل معلمی آنچه که در توان دارم به کشورم برگردانم و قدمی کوچک در راه پیشرفت و تعالی میهنم بردارم.

او در پایان با اشاره به سخن شهید‌رجایی که معلمی شغل نیست‌، عشق است ادامه داد‌: توصیه من به کسانی که قصد ورود به عرصه آموزش و پرورش را دارند این است که اگر واقعا چیزی به جز عشق در سر دارند زودتر از آنچه که فکرش را بکنند‌، ناامید و بی‌طاقت می‌شوند‌، پس اول عاشق باشند و اراده را قوی کنند سپس پا به این مرحله بگذارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار